Все ошибки Volvo – расшифровка, самодиагностика и удаление

Ошибки Volvo

Как извлечь коды ошибок

Автомобили, выпущенные после 1996 года и более поздних годов выпуска оснащены системой OBD2 и требуют использования диагностического сканера для извлечения кодов неисправностей.

Для автомобилей 1989-1993 г.в. (без турбонаддува и без OBD2)

Диагностический разъем

Ошибки Volvo

Считывание кодов неисправностей топливной системы

  • Найдите диагностический блок за левой стойкой и снимите его крышку (см. рисунок).
  • Подключите селекторный кабель к разъему № 2, который проверяет коды топлива.
  • Переведите выключатель зажигания в положение ON (двигатель не работает).
  • Войдите в режим диагностики, нажав кнопку на диагностическом приборе не менее чем на 1 секунду, но не более чем на 3 секунды.
  • Красный светодиодный индикатор начнет мигать, считайте количество вспышек с интервалом в 3 вспышки. Вспышки будут происходить с интервалом в 3 секунды.
  • Запишите все коды.
  • Если кодов неисправностей нет (не записаны в систему), светодиод будет мигать 1-1-1, что означает, что топливная система работает правильно.

Считывание кодов неисправностей системы зажигания

  • Найдите диагностический блок за левой стойкой и снимите его крышку (см. рисунок).
  • Подключите селекторный кабель к разъему № 6, который проверяет коды системы зажигания.
  • Переведите выключатель зажигания в положение ON (двигатель не работает).
  • Войдите в режим диагностики, нажав кнопку на диагностическом приборе не менее чем на 1 секунду, но не более чем на 3 секунды.
  • Красный светодиодный индикатор начнет мигать, считайте количество вспышек с интервалом в 3 вспышки. Вспышки будут происходить с интервалом в 3 секунды.
  • Запишите все коды.
  • Если кодов неисправностей нет (не записаны в систему), светодиод будет мигать 1-1-1, что означает, что система зажигания работает правильно.

ПРИМЕЧАНИЕ: Модели с турбонаддувом могут иметь отдельные коды для системы турбонаддува, доступ к которым осуществляется путем подключения селекторного кабеля к разъему №5.

Для автомобилей после 1994 г.в.

Модели 850 turbo и 960 имеют систему OBD2, доступ к которой возможен только с помощью сканера.

Как удалить коды ошибок

После устранения всех неисправностей переведите выключатель зажигания в положение ON (двигатель не работает). Повторно проверьте коды, затем нажмите и отпустите кнопку на 5 секунд. Через 3 с должен загореться светодиод. Пока светодиод горит, снова нажмите кнопку на 5 секунд, после отпускания кнопки светодиод должен погаснуть.

Коды ошибок самодиагностики (OBD1)

Код ошибкиОписание
1-1-1No faults.
1-1-2ECU.
1-1-3Fuel injectors.
1-1-3Heated Oxygen sensor-max enrichment sensed (94-up).
1-1-5Injector #1.
1-2-1Mass airflow sensor.
1-2-2Air temp sensor signal.
1-2-3Coolant temp sensor signal.
1-2-5Injector #2.
1-3-1Ignition system RPM signal.
1-3-2Battery voltage.
1-3-3Throttle switch signal (idle).
1-3-5Injector #3.
1-4-2ECU faulty.
1-4-3Knock Sensor signal missing or defective.
1-4-4Fuel system load signal(missing or defective).
1-4-5Injector #4.
1-5-3Rear heated oxygen sensor signal.
1-5-4EGR system-leakage or excessive flow.
1-5-5Injector #5.
2-1-2Oxygen sensor signal(front sensor on 94 and later models).
2-1-3Throttle switch signal.
2-1-4Ignition RPM signal erratic.
2-2-1Heated Oxygen Sensor(Rich mixture/part throttle).
2-2-2Main relay.
2-2-3Idle valve signal.
2-2-4Coolant temp sensor signal.
2-2-5A/C pressure sensor signal.
2-3-1Lambdfa adjustment.
2-3-1Heated Oxygen sesnor(lean mixture/part throttle) 94-up.
2-3-2Lamda adjustment.
2-3-2Adaptive heated O2 sensor control (94-up).
2-3-3Idle valve-closing signal.
2-3-4Throttle switch signal missing.
2-4-1EGR malfunction.
2-4-5Idle air control valve-closing signal.
3-1-1Speedometer signal.
3-1-4Camshaft position signal missing or defective.
3-1-5EVAP emission control system.
3-2-1Cold start valve-signal missing.
3-2-2Airflow meter hot wire.
3-2-4Camshaft position siganl erratic.
3-2-5ECU memory failure.
3-3-5TCM request for MIL.
4-1-1Throttle switch signal faulty or missing.
4-1-3EGR temp sensor signal incorrect or missing.
4-1-4Turbo boost regulation.
4-1-6Turbo boost reduction from TCM.
4-2-5Temp warning level #1.
4-3-1EGR temp sensor faulty or missing.
4-3-2High temp warning inside ECU.
4-3-3No rear knock sensor signal.
4-3-5Front heated oxygen sensor – slow response.
4-3-6Rear heated oxygen sensor compensation.
4-4-3Catalytic converter efficiency.
4-4-4Acceleration sensor signal.
4-5-1Misfire – #1 cylinder.
4-5-2Misfire – #2 cylinder.
4-5-3Misfire – #3 cylinder.
4-5-4Misfire – #4 cylinder.
4-5-5Misfire – #5 cylinder.
5-1-1Adaptive oxygen sensor control-lean mixture at idle.
5-1-2Oxygen integrator at max lean running limit.
5-1-3High temp warning inside ECU.
5-1-4Engine cooling fan-low speed signal faulty.
5-2-1Oxygen sensor preheating-front.
5-2-2Oxygen sensor preheating- rear.
5-3-1Power stage-group A.
5-3-2Power stage-group B.
5-3-3Power stage- group C.
5-3-4Power stage- group C.
5-3-5TC control valve signal.
5-4-1EVAP valve signal.
5-4-2Misfire – more than one cylinder.
5-4-3Misfire – at least one cylinder.
5-4-4Misfire – more than one cylinder/catalytic converter damage.
5-4-5Misfire – at least one cylinder/catalytic converter damage.
5-5-1Misfire – #1 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-2Misfire – #2 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-3Misfire – #3 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-4Misfire – #4 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-5Misfire – #5 cylinder/catalytic converter damage.

Коды ошибок (OBD2)

Коды ошибок производителя Volvo

Код ошибкиОписание
P1000Engine control module (ECM) – circuit malfunction
P1008Throttle System Warning Signal low
P100AEngine control module (ECM) – implausible signal
P1014CMP Sensor/CKP Sensor Signals Not Compatible
P1017Engine Control Module Internal Fault
P1026Throttle Body Internal Fault
P1027Throttle Body Internal Fault
P1028Throttle Body Internal Fault
P1041Brake Pedal Sensor
P1081Immobilizer Communication
P1100Outside air temperature sensor – range/performance problem
P1108Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor – signal high
P110AOutside air temperature sensor – range/performance problem
P1111Outside air temperature sensor – range/performance problem
P1112Outside air temperature sensor – signal malfunction
P1113Outside air temperature sensor – signal malfunction
P1115Barometric pressure (BARO) sensor- range/performance problem
P1116Barometric pressure (BARO) sensor -signal low
P1117Barometric pressure (BARO) sensor -signal high
P1118Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor, adaptation – range/performance problem, lower limit
P1119Manifold absolute pressure (MAP) sensor/mass air flow (MAF) sensor, adaptation – range/performance problem,   higher limit
P1120Barometric pressure (BARO) sensor- signal low
P1124Engine control module (ECM) – internal malfunction
P1126Throttle position (TP) sensor – circuit malfunction
P112CBarometric pressure (BARO) sensor- signal high
P1130Barometric pressure (BARO) sensor- signal low
P1131Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 – signal malfunction
P1132Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 – signal high
P1133Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 –   no signal
P1136Engine control module (ECM) – internal malfunction – signal high
P1137Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 -lean
P1138Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2- rich
P113BBarometric pressure (BARO) sensor- no signal
P113CBarometric pressure (BARO) sensor- signal high
P1151Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 – signal malfunction
P1152Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 – signal high
P1153Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 – no signal
P1157Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 2 -lean
P1158Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 2- rich
P1167Electronic throttle system (ETS) – signal malfunction
P1169Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 – no signal
P1171System too lean, bank 1 – part load
P1172System too rich, bank 1 – part load
P1174System too lean, bank 1 -full load
P1175System too rich, bank 1 – full load
P1177System too lean, bank 1 – full load
P1178System too rich, bank 1 – full load
P1179System too rich, bank 1 – signal malfunction
P1181System too lean, bank 2 – part load
P1182System too rich, bank 2 – part load
P1184System too lean, bank 2 – full load
P1185System too rich, bank 2 – full load
P1187System too lean, bank 2 – full load
P1188System too rich, bank 2 – full load
P1189System too rich, bank 2 -signal malfunction
P1200Intake air temperature (IAT) sensor- circuit malfunction
P120AIntake air temperature (IAT) sensor- circuit malfunction
P120CMass air flow (MAF) sensor – implausible signal
P1220Mass air flow (MAF) sensor – flow too low
P1224Throttle position (TP) sensor 8- range/performance problem
P122CMass air flow (MAF) sensor – flow too high
P1230Mass air flow (MAF) sensor -signal low
P1234Turbocharger (TC) boost pressure sensor – boost control malfunction
P1237Turbocharger (TC) boost control deviation
P1238Turbocharger (TC) boost pressure sensor- boost control malfunction   –
P123CMass air flow (MAF) sensor – signal high
P1250Turbocharger (TC) boost pressure sensor – signal low
P125CTurbocharger (TC) boost pressure sensor – signal high
P1260Turbocharger (TC) boost pressure sensor – signal low
P1268Turbocharger (TC) boost pressure sensor – signal low
P126CTurbocharger (TC) boost pressure sensor – signal high
P1273Electronic throttle system {ETS)- malfunction
P1281Electronic throttle system (ETS) – range/performance problem
P1285Electronic throttle system (ETS) – range/performance problem
P1286Electronic throttle system {ETS) – range/performance problem
P1287Electronic throttle system (ETS) – range/performance problem
P1293Electronic throttle system (ETS) control module – malfunction
P1300Mass air flow (MAF) sensor – circuit malfunction
P130AMass air flow (MAF) sensor – circuit malfunction
P1310Intake air temperature (IAT) sensor- signal low
P131CIntake air temperature (IAT) sensor – signal high
P1320Intake air temperature {IAT) sensor- signal low
P1325Engine control module (ECM), knock control detection – circuit test pulse
P1326Engine control module (ECM), knock control detection – circuit offset
P1329Engine control module (ECM), knock control detection – circuit zero-test
P132CIntake air temperature (IAT) sensor- signal high
P1330Camshaft position (CMP) actuator, inlet camshaft – valve timing advanced for too long
P1332Camshaft Reset Valve
P1336Starter request circuit – malfunction
P133CIntake air temperature (IAT) sensor, inlet – signal high
P1346Fuel level sensor B -circuit malfunction
P1350Ignition coil, cylinder 1, primary – signal low
P1351Ignition coil, cylinder 1, primary – signal high
P1352Ignition coil, cylinder 2, primary – signal low
P1353Ignition coil, cylinder 2, primary – signal high
P1354Ignition coil, cylinder 3, primary – signal low
P1355Ignition coil, cylinder 3, primary- signal high
P1356Ignition coil, cylinder 4, primary – signal low
P1357Ignition coil, cylinder 4, primary – signal high
P1358Ignition coil, cylinder 5, primary – signal low
P1359Ignition coil, cylinder 5, primary – signal high
P1360Ignition coil, cylinder 6, primary – signal low
P1361Ignition coil, cylinder 6, primary -signal high
P1400Outside air temperature sensor – signal low
P1408Outside air temperature sensor – no signal
P140AIntake pressure sensor – circuit malfunction
P140COutside air temperature sensor – signal high
P1410Outside air temperature sensor – no signal
P1418Outside air temperature sensor – no signal
P1420Outside air temperature sensor – signal low
P1428Outside air temperature sensor – no signal
P142COutside air temperature sensor -signal high
P1430Outside air temperature sensor – signal low
P143COutside air temperature sensor – signal high
P1440Evaporative emission system – leak detected (fuel cap loose/off)
P1457Evaporative emission system – leak detected (fuel cap loose/off)
P1480Engine coolant blower motor control module – signal low
P1481Engine coolant blower motor relay – signal low
P1482Engine coolant blower motor relay – signal high
P1486Engine coolant blower motor relay – signal low
P1487Engine coolant blower motor relay – signal high
P1513Brake pedal position (BPP) sensor – range/performance problem
P1520Accelerator pedal position (APP) sensor – implausible signal
P1525Brake pedal position (BPP) switch – range/performance problem
P1526Engine control module (ECM) – malfunction
P1528Cruise control, plausibility – range/performance problem
P1550Vehicle speed, serial communication – implausible signal
P1551Vehicle speed, serial communication – implausible signal
P1554Engine control relay – signal malfunction
P1555Engine control relay – signal malfunction
P1560Cruise control master switch – circuit malfunction
P1561Cruise control master switch – signal low
P1562Cruise control master switch – circuit malfunction
P1572Brake pedal position (BPP) switch – range/performance problem
P1573Electronic throttle system (ETS) – circuit malfunction
P1574Throttle position (TP) sensor – signal correlation
P1589Electronic throttle system (ETS) – range/performance problem
P1600Electronic throttle system (ETS) – malfunction
P1601Electronic throttle system (ETS), throttle motor – circuit malfunction
P1602Electronic throttle system (ETS), throttle return spring – malfunction
P1603Electronic throttle system (ETS)- range/performance problem
P1604Electronic throttle system (ETS) control module – malfunction
P1605CAN data bus, ETS – CAN data bus OFF
P1606CAN data bus, ETS – range/performance problem
P1607Electronic throttle system (ETS)- supply voltage
P1608Electronic throttle system (ETS)- throttle valve command/actual throttle valve position, correlation
P1609Electronic throttle system (ETS)- throttle valve command/actual throttle valve position, correlation
P160AElectronic throttle system (ETS) – circuit malfunction
P1610Electronic throttle system (ETS)- throttle valve command/actual throttle valve position, correlation
P1611CAN data bus, ETS – no update signals
P1612Electronic throttle system (ETS) – no signal
P1613Electronic throttle system (ETS) -malfunction
P1614Engine control module (ECM) – malfunction
P1615Engine control module (ECM) – malfunction
P1618Transmission control module (TCM) – MIL   request
P1619CAN data bus, digital multifunction display – MIL request
P1621Instrumentation control module, real time clock – communication malfunction
P1622Knock control – malfunction
P1623Engine control module (ECM), H02S 1 – circuit malfunction
P1625Malfunction indicator lamp (MIL) -signal low
P1626Malfunction indicator lamp (MIL) – signal high
P1627CAN data bus – communication error
P1628CAN data bus – communication
P1629CAN data bus – malfunction
P1630Control module – programming error
P1631CAN data bus, TCM – communication error
P1632Multifunction control module, real time clock – malfunction
P1633CAN data bus, ABS (VSS signal) – not received in time
P1635Engine control module (ECM), internal temperature sensor – signal low
P1636Engine control module (ECM), internal temperature sensor – signal high
P1637Engine control module (ECM), internal temperature high • stage 1
P1638Engine control module (ECM), internal temperature high – stage 2
P1646AIC relay – signal low
P1647AIC relay – signal high
P1649Camshaft position (CMP) actuator, inlet camshaft – signal low
P1650Camshaft position (CMP) actuator, inlet camshaft – signal high
P1652Engine control module (ECM), primary fuel cut-off – implausible signals between sensors
P1655Camshaft position (CMP) actuator,   exhaust – signal low
P1656Camshaft position (CMP) actuator, exhaust – signal high
P1657Electronic throttle system (ETS), MIL request   OFF – signal low (MIL ON)
P1658Electronic throttle system (ETS), MIL request   ON – signal high (MIL OFF)
P1660Cruise control master switch – signal high
P1661Cruise control master switch – signal low
P1662Cruise control master switch – no signal
P1663Cruise control master switch – signal malfunction
P1670Immobilizer control module – communication error/tampering/code error
P1671Camshaft position (CMP) actuator – range/performance problem
P1672Engine control module (ECM) – 5 volt output low
P1673Engine control module (ECM) – 5 volt output high
P1680CAN data bus, immobilizer control module – no signal
P1709Park/neutral position (PNP) switch – range/performance problem
P1721Module cooling fan – signal high
P1722Module cooling fan – signal low
P1723Module cooling fan – no signal
P1729Throttle position (TP) sensor – implausible signal between circuit 1 & 2
P1740Evaporative emission (EVAP) leak detection pump – no signal
P1741Evaporative emission (EVAP) leak detection pump – signal low
P1742Evaporative emission (EVAP) leak detection pump – signal high
P1770Camshaft position (CMP) sensor, intake/exhaust – signal malfunction
P1771Throttle position (TP) sensor – high input
P1772Throttle position (TP) sensor – low input
P1934Vehicle speed sensor (VSS) – implausible signal

Общие коды ошибок

Все общие коды ошибок системы OBD2 вы можете посмотреть по ссылке - Общие коды ошибок системы OBD2

Ошибки Volvo совместимы со следующими моделями

240, 340, 345, 360, 440, 460, 480, 740, 760, 850, 940, 960, C30, C70, FE, FH, FL, FM, FMX, Laplander, S40, S60, S70, S80, S90, V40, V50, V60, V70, V90, VNL Series, Volvo, XC40, XC60, XC70, XC90