Все ошибки Subaru – расшифровка, самодиагностика и удаление

Ошибки Subaru

Как извлечь коды ошибок

Автомобили, выпущенные после 1996 года и более поздних годов выпуска оснащены системой OBD2 и требуют использования диагностического сканера для извлечения кодов неисправностей.

Для автомобилей до 1996 г. в.

На всех моделях имеются разъемы самодиагностики, при подключении которых при включенном ключе (выключенном двигателе) на светодиодном индикаторе кислородного монитора ЭБУ высвечиваются коды неисправностей.

Разъемы находятся под рулевым колесом, слева от модуля на большинстве моделей.

На моделях 89 с карбюраторным и SPFI впрыском контрольные разъемы расположены на брандмауэре со стороны двигателя/со стороны водителя.

У моделей Impreza ЭБУ и контрольные разъемы расположены за правой стороной приборной панели, а не за левой.

На моделях SVX разъемы расположены за кик-панелью со стороны водителя.

Режимы тестирования

Если ни один из тестовых разъемов не подключен, а ключ включен (не работает), то будут отображаться коды, относящиеся к запуску и движению.

При подключении только разъема “Read Memory” будут отображаться исторические коды.

При подключении только разъема “Test Mode” техник может выполнять динамические тесты.

Последний режим предназначен для очистки кодов.

Ошибки Subaru

Считывание кодов неисправностей

Коды отображаются в виде импульсов светодиода, установленного на модуле.

Длинные импульсы (1.2 секунды) обозначают десятки, а короткие (0.2 секунды) – единицы.

Читать здесь:  Все ошибки Mini – расшифровка, самодиагностика и удаление

Импульсы отделяются друг от друга паузами в 0.3 секунды, а коды – паузами в 1.8 секунды.

ПРИМЕЧАНИЕ: на моделях 89 MPFI лампа кислородного монитора и ЭБУ установлены под задней полкой багажника и доступны только из багажника.

На некоторых более поздних моделях лампа Check engine и лампа O2 monitor мигают кодом(ами), соответствующим неисправной детали.

Длинный сегмент (1.2 с) означает “десятку”, а короткий (0.2 с) – “единицу”.

На автомобилях, выпущенных после 1990 года: коды неисправностей на Justy отображаются на индикаторе кислородного монитора, на всех остальных моделях коды могут отображаться либо на индикаторе кислородного монитора, либо на индикаторе MIL (check engine light).

Модели 95 Impreza и Legacy оснащены системой OBD2 и требуют использования сканера, но некоторые основные коды можно получить методом мигания лампы неисправности двигателя (MIL).

Как удалить коды ошибок

Удаление кодов ошибок происходит только после ремонта неисправной системы или цепи. После проведения ремонта коды можно удалить, подключив две пары разъемов: “Self-diagnostic” и “Read Memory”, которые обычно находятся справа от диагностических разъемов.

  • Прогрейте двигатель
  • Выключите двигатель
  • Подключите обе пары разъемов
  • Запустите двигатель.
  • Коды неисправностей должны исчезнуть.

Коды ошибок самодиагностики (OBD1)

Для автомобилей 1983–1988 г. в. (карбюраторные модели)

Код ошибкиОписание
11Ignition pulse system/crank angle sensor(87 & later)
12Ignition pulse system (1983 only)/Starter switch (84 & later)
13Crank angle sensor or circuit
14Vacuum switches stay on or off (1983 only)/Duty solenoid or circuit(1983 to 1985)/Injectors 1 & 2 (87-up)
15Solenoid valve stays on or off (1983 only)/Coasting Fuel Cut (CFC) system (1983 to 1985 )
16Feedback system (1983 to 1985 models)
17Fuel pump and automatic choke (1983 to 1985 carbureted)
21Ignition pulse system (1983 only)/coolant temperature sensor or circuit (1983 to 1985 carbureted)
22Ignition pulse system (1983 only)/Vehicle speed sensor or circuit or VLC solenoid valve or circuit. (1984 to 1988 carbureted)
23Oxygen sensor or circuit (1983 to 1988)/pressure sensor or circuit (1983 to 1985)
24Vacuum switches stay on or off (1983 only)/coolant temperature sensor or circuit, or Idle-up solenoid or circuit (1984 to 1988 carbureted)
25Manifold vacuum sensor or circuit/coolant temperature sensor or circuit on 1984 models)/float chamber vent solenoid valve or circuit (1983 to 1985)
32Coolant temperature sensor or circuit (1983)/Oxygen sensor or circuit (1984 to 1988)
33Main system in feedback (1983 to 1988)/Vehicle speed sensor or circuit (1983 to 1985)
34Choke power stays on or off (1983)/EGR system solenoid or circuit (1883 to 1988)
35Canister purge solenoid or circuit (1983 to 1985)
41Vacuum switches stay on or off (1983 only)/Feedback system (California models 1983 to 1985)
42Vacuum switches stay on or off (1983 only)/clutch switch or circuit (1983 to 1988)
43Choke power stays on or off (1983)
46Radiator fan control (1983 to 1985)
52Solenoid valve control system or clutch switch
53Fuel pump circuit or Altitude compensator switch
54Choke control system
55Upshift control or EGR sensor
56EGR system
62Exhaust Gas Recirculation (EGR) solenoid valve control or Idle-up system
63Canister solenoid valve or circuit/Idle-up system
64Vacuum line control valve or circuit
65Float chamber vent control valve circuit
71Ignition pulse system
73Ignition pulse system
74Ignition pulse system

Для автомобилей 1984–1986 г. в. (инжекторные модели)

Код ошибкиОписание
11Ignition pulse
12Starter switch off
13Starter switch on
14Airflow meter or circuit
15Atmospheric pressure switch – fixed value
16Crank angle sensor or circuit
17Starter switch or circuit
21Seized airflow meter flap
22Pressure or vacuum switches – fixed value
23Idle switch – fixed value
24Wide open throttle switch – fixed value
25Throttle sensor idle switch or circuit
31Speed sensor or circuit
32Oxygen sensor or circuit
33Coolant sensor or circuit
34Abnormal aspirated air thermosensor
35Air flow meter/EGR solenoid switch or circuit
41Atmospheric pressure sensor or circuit
42Fuel injector – fixed value
43KDLH control system
46Neutral or parking switch or circuit
47Fuel injector
53Fuel pump or circuit
55KDLH control system
57Canister control system
58Air control system
62EGR control system
88TBI control unit

Для автомобилей 1987 г. в. (инжекторные модели)

Код ошибкиОписание
11Ignition pulse/crank angle sensor
12Starter switch or circuit
13Crank angle sensor or circuit
14Injectors 1 and 2
15Injectors 3 and 4
21Coolant temperature sensor or circuit
22Knock sensor or circuit
23Air flow meter or circuit
24Air control
31Throttle sensor or circuit
32Oxygen sensor or circuit
33Vehicle Speed Sensor (VSS) or circuit
34EGR solenoid valve stuck on or off
35Purge control solenoid or circuit
41Lean fuel mixture indicated
42Idle switch or circuit
45Kick-down relay or circuit
51Neutral switch or curcuit
61Parking switch or circuit

Для автомобилей от 1988 г. в. (Single-Point Fuel Injection)

Код ошибкиОписание
11Crank angle sensor or circuit
12Starter switch or circuit
13Crank angle sensor or circuit
14Fuel injector – abnormal output
21Coolant temperature or circuit
23Air flow meter or circuit
24Air control valve or circuit
31Throttle sensor or circuit
32Oxygen sensor or circuit
33Vehicle Speed Sensor or circuit
34EGR solenoid or circuit
35Purge control solenoid or circuit
42Idle switch or circuit
45Kick-down control relay or circuit
51Neutral switch continuously in the on position
55EGR temperature sensor or circuit
61Parking switch or circuit

Для автомобилей после 1988 г. в.

Код ошибкиОписание
11Crank angle sensor or circuit
12Starter switch or circuit
13Cam position sensor or circuit (TDC sensor on Justy)
14Fuel injector no. 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Fuel injector 1 and 2 (XT, Loyale, GL, DL)
15Fuel injector no. 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Fuel injector 3 and 4 (Loyale, GL, DL); Fuel injector 5 and 6 (XT6)
16Fuel injector no. 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Fuel injector 3 and 4 (XT)
17Fuel injector no. 4 (Legacy, Impreza, SVX); Fuel injector 1 and 2 (XT6)
18Fuel injector no. 5 (SVX)
19Fuel injector no. 6 (SVX)
21Coolant temperature sensor or circuit
22Knock sensor or circuit (right side on SVX)
23Air flow meter or circuit (exc. Justy); Pressure sensor (Justy)
24Air control valve or circuit (exc. Justy); Idle speed control solenoid valve (Justy)
25Fuel Injector 3 and 4 (XT6)
26Air temperature sensor (Justy)
28Knock sensor no. 2 (SVX, left side)
29Crank angle sensor (SVX, no. 2)
31Throttle position sensor or circuit
32Oxygen sensor or circuit (no. 1, right side on SVX)
33Vehicle speed sensor (VSS) or circuit
34EGR solenoid valve
35Canister purge solenoid or circuit
36Air suction solenoid valve (Impreza); Igniter circuit (Justy)
37Oxygen sensor (no. 2, left side , SVX)
38Engine torque control (SVX)
41Air/fuel adaptive control
42Idle switch or circuit
43Throttle switch (Justy)
44Wastegate duty solenoid (turbo)
45Pressure duty solenoid (turbo)/atmospheric pressure sensor circuit (non-turbo)
49Airflow sensor
51Neutral switch (manual transmission)/inhibitor switch (automatic transmission)
52Parking brake switch (exc. Justy)/Clutch switch (Justy)
55EGR temperature sensor
56EGR system
61Parking brake switch (Loyale)/Fuel tank pressure control solenoid valve (Impreza)
62Fuel temperature sensor (Impreza)/Electric load signal (Justy)
63Fuel tank pressure sensor (Impreza)/Blower fan switch (Justy)
65Vacuum pressure sensor

Коды ошибок (OBD2)

Коды ошибок производителя Subaru

Код ошибкиОписание
P1086Intake manifold air control actuator position sensor, LH – voltage low
P1087Intake manifold air control actuator position sensor, LH – voltage high
P1088Intake manifold air control actuator position sensor, RH – voltage low
P1089Intake manifold air control actuator position sensor, RH – voltage high
P1090Intake manifold air control actuator, RH – stuck open
P1091Intake manifold air control actuator, RH – stuck closed
P1092Intake manifold air control actuator, LH – stuck open
P1093Intake manifold air control actuator, LH – stuck closed
P1094Intake manifold air control actuator, RH – open circuit
P1095Intake manifold air control actuator, RH – over currenVshort circuit
P1096Intake manifold air control actuator, LH – open circuit
P1097Intake manifold air control actuator, LH – over currenVshort circuit
P1100Starter signal – circuit malfunction
P1101Park/neutral position (PNP) switch – circuit malfunction
P1102MAP/BARO sensor switching valve – circuit malfunction
P1103Engine torque control signal 1 – circuit malfunction
P1104Traction control signal – circuit malfunction
P1106Engine torque control signal 2 – circuit malfunction
P1107Secondary air injection (AIR) diagnosis solenoid – circuit malfunction
P1108Induction Control Solenoid Valve Circuit Malfunction
P1110Barometric pressure (BARO) sensor- voltage low
P1111Barometric pressure (BARO) sensor- voltage high
P1112Barometric pressure (BARO) sensor- range/performance problem
P1115Engine torque control cut signal – voltage high
P1116Engine torque control cut signal – voltage low
P1120Starter signal – voltage high
P1121Park/neutral position (PNP) switch/neutral position (NP) switch – voltage low
P1122MAP/BARO sensor switching valve- voltage high
P1124Traction control signal – voltage high
P1130Heated oxygen sensor (H02S) 1 -open circuit
P1131Heated oxygen sensor (H02S) 1 -short circuit
P1132Heated oxygen sensor (H02S) 1 -voltage low
P1133Heated oxygen sensor (H02S) 1 – voltage high
P1134Engine control module (ECM)
P1135Front Left Oxygen Sensor Circuit Open
P1136Front Left Oxygen Sensor Curcuit Shorted
P1137Heated oxygen sensor (H02S) 1 – range/performance problem
P1139Heated oxygen sensor (H02S) 1, heater control – range/performance problem
P1140Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2, heater – range/performance problem
P1141Mass air flow (MAF) sensor – range/performance problem voltage high
P1142Throttle position (TP) sensor – range/performance problem voltage low
P1143MAP/BARO sensor – range/performance problem voltage low
P1144Manifold absolute pressure (MAP) sensor/barometric pressure (BARO) sensor- range/performance problem voltage high
P1146Manifold absolute pressure (MAP) sensor – range/performance problem voltage high
P1150Heated oxygen sensor (H02S) 1, heater- voltage high
P1151Heated oxygen sensor (H02S) 2 – voltage high
P1152Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 – range/performance problem voltage low
P1153Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 – range/performance problem voltage high
P1154Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 – range/performance problem voltage low
P1155Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 – range/performance problem voltage high
P1160Throttle actuator control (TAC) – return spring failure
P1207Injector air control solenoid – voltage low
P1208Knock sensor (KS)- voltage low
P1230Fuel pump (FP) control module – circuit malfunction
P1244Turbocharger (TC) wastegate regulating valve – voltage low
P1245Turbocharger (TC) wastegate regulating valve – failsafe
P1300Crankshaft Position Sensor 2 Circuit Malfunction
P1301Exhaust gas temperature sensor – misfire/fire due to increased temperature
P1312Exhaust gas temperature sensor
P1325Knock sensor (KS) -voltage low
P1400Fuel tank vent valve – circuit malfunction voltage low
P1401Fuel tank pressure control system – malfunction
P1402Fuel level sensor- circuit malfunction
P1410Secondary air injection (AIR) solenoid – stuck open
P1418Secondary air (AIR) system – circuit malfunction
P1420Fuel tank vent valve -circuit malfunction voltage high
P1421Exhaust gas recirculation (EGR) system – voltage high
P1422Evaporative emission (EVAP) canister purge valve – voltage high
P1423Evaporative emission (EVAP) canister purge system – vent control voltage high
P1440Fuel tank pressure control system – voltage low
P1441Fuel tank pressure control system – voltage high
P1442Fuel level sensor- range/performance problem
P1443Evaporative emission (EVAP) canister purge valve – vent control malfunction
P1445Injector air control solenoid – circuit malfunction
P1446Evaporative emission (EVAP) canister purge valve – voltage low
P1447Evaporative emission (EVAP) canister purge valve – voltage high
P1448Evaporative emission (EVAP) canister purge valve – range/performance problem
P1480Engine coolant blower motor relay 1 – voltage high
P1490Thermostat – malfunction
P1491Positive crankcase ventilation (PCV) – malfunction
P1492Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 1 – voltage low
P1493Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 1 – voltage high
P1494Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 2 – voltage low
P1495Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 2 – voltage high
P1496Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 3 – voltage low
P1497Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 3 – voltage high
P1498Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 4 – voltage low
P1499Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid valve – signal 4 – voltage high
P1500Engine coolant blower motor relay 1 – circuit malfunction
P1501Radiator Fan Relay 2 Circuit Malfunction
P1502Engine coolant blower motor – malfunction
P1504Vehicle Speed Sensor CAN Malfunction
P1505Idle air (lAC) control valve – voltage high
P1507Idle air (lAC) control system – malfunction
P1510Idle air (lAC) control valve, circuit 1 – voltage low
P1511Idle air (lAC) control valve, circuit 1 – voltage high
P1512Idle air (lAC) control valve, circuit 2 – voltage low
P1513Idle air (lAC) control valve, circuit 2 – voltage high
P1514Idle air (lAC) control valve, circuit 3 – voltage low
P1515Idle air (lAC) control valve, circuit 3 – voltage high
P1516Idle air (lAC) control valve, circuit 4 – voltage low
P1517Idle air (lAC) control valve, circuit 4 – voltage high
P1518Starter motor switch – circuit malfunction
P1520Engine coolant blower motor relay 1 – voltage high
P1521Brake Switch Circuit Range
P1540Vehicle speed sensor (VSS) – malfunction 2
P1544Exhaust gas temperature sensor – increased temperature detected
P1560Engine control module (ECM) – battery voltage supply
P1570Immobilizer read coil
P1571Engine control module (ECM) – incorrect immobilizer code
P1572Immobilizer control module/ECM – circuit malfunction
P1574Immobilizer control module – communication error
P1576Engine control module (ECM) – EEPROM   error
P1577Immobilizer control module – EEPROM error
P1578Immobilizer system – incorrect signal
P1590Park neutral position (PNP) switch – voltage high
P1591Park neutral position (PNP) switch – voltage low
P1592Park neutral position (PNP) switch – circuit malfunction
P1594Transmission control module (TCM) – communication circuit malfunction
P1595Transmission control module (TCM) – communication circuit voltage low
P1596Transmission control module (TCM) – communication circuit voltage high
P1602Engine control module (ECM) – programming error
P1698Engine torque control cut signal – voltage low
P1699Engine torque control cut signal – voltage high
P1700AT- throttle position (TP) sensor- circuit malfunction
P1701Cruise control set signal – AT- circuit malfunction
P1702AT diagnosis signal – voltage low
P1703Shift solenoid (SS) low clutch timing – circuit malfunction
P1704Shift solenoid (SS) 2-4 brake timing – circuit malfunction
P1705Shift solenoid (SS) 2-4 brake pressure control – circuit malfunction
P1710TC Turbine Speed Sensor 2
P1711Engine torque control signal 1 -circuit malfunction
P1712Engine torque control signal 2 – circuit malfunction
P1718Automatic Transmission CAN Communication Circuit
P1722AT diagnosis signal – voltage high
P1742Automatic transmission diagnosis signal – circuit malfunction

Общие коды ошибок

Все общие коды ошибок системы OBD2 вы можете посмотреть по ссылке - Общие коды ошибок системы OBD2

Читать здесь:  Код ошибки р - причины, следствие, как исправить

Ошибки Subaru совместимы со следующими моделями

Alcyone, Ascent, B9 Tribeca, Baja, BRZ, Chiffon, Crosstrek, Dex, Dias Wagon, Domingo, Exiga, Exiga Crossover 7, Forester, Impreza, Impreza WRX, Impreza WRX STI, Impreza XV, Justy, Legacy, Legacy B4, Legacy Lancaster, Leone, Levorg, Lucra, Outback, Pleo, Pleo Nesta, Pleo Plus, R1, R2, Rex, Sambar, Sambar Truck, Stella, SVX, Traviq, Trezia, Tribeca, Vivio, WRX STI, XV.