Все ошибки Mercedes – расшифровка, самодиагностика и удаление

Как извлечь коды ошибок

Автомобили, выпущенные после 1996 года и более поздних годов выпуска оснащены системой OBD2 и требуют использования диагностического сканера для извлечения кодов неисправностей.

Счетчик импульсов

При включенном зажигании и рычаге переключения передач в положении P/N подключите счетчик импульсов.

Нажав кнопку Start не менее чем на две секунды, но не более чем на четыре секунды, считайте коды.
Считывайте коды до тех пор, пока не появится первый код.

Коды будут отображаться в порядке возрастания.

Показания коэффициента включения-выключения

На моделях, оснащенных бортовой диагностикой, нажмите на незаблокированный переключатель, чтобы перевести блок управления в режим считывания кодов коэффициента включения-выключения.

На всех моделях установите тестер коэффициента считывания в диагностический разъем.

Дайте двигателю поработать на холостом ходу, чтобы температура масла достигла 60-80°C.

Считайте и запишите коды коэффициента считывания.

С помощью диагностического сканера

Диагностический сканер можно подключить к подкапотному разъему линии передачи данных (DLC) X11/4, расположенному в блоке модулей, или к общему разъему X11/22, расположенному в башенной кромке приборной панели, можно подключить универсальный диагностической прибор.

Для получения доступа к диагностическим кодам неисправностей следуйте инструкциям производителя прибора.

Как удалить коды ошибок

Счетчик импульсов

Выполните необходимые ремонтные работы в соответствии с записанными кодами.
При отображении импульсного кода подождите две секунды, затем нажмите кнопку Start и удерживайте ее не менее шести секунд.
Каждый код должен быть удален отдельно.
Если номер не отображается, то коды диагностических неисправностей стираются из памяти.
Если появляется код, превышающий единицу, то коды остаются в памяти.

С помощью диагностического сканера

Для удаления DTC следуйте инструкциям производителя сканирующего прибора.

Коды ошибок самодиагностики (OBD1)

Для автомобилей 1990-1993 годов выпуска (190E & 300 series (2.3L))

Код ошибкиОписание
1No system malfunction.
2Throttle valve switch.
3Coolant temp sensor.
4Airflow sensor position indicator.
5Oxygen sensor.
6Not used.
7Td signal.
8Altitude correction capsule.
9Electro-hydraulic actuator (EHA).
10Throttle valve switch and/or Idle speed contact.
11Not used.
12EGR temp sensor.

Для автомобилей после 1991 г. в. (300 series (2.8L and 3.2L))

Код ошибкиОписание
1No faults.
2Oxygen sensor inoperative.
3Lambda control inoperative.
4Air injection inoperative.
5EGR inoperative.
6Idle speed control inoperative.
7Ignition system failure.
8Coolant temp sensor-open or short circuit.
9Intake air temp sensor-open or short circuit.
10Voltage at Air Mass sensor too high or low.
11TN (RPM) signal defective.
12Oxygen sensor heater open or short circuit.
13Cam position sensor signal from-EZL/AKR ign. control unit defective.
14Intake manifold pressure at start too low.
15Full throttle Info defective.
16Idle speed info defective.
17CAN Data exchange-Malfunction between control units.
18Adjustable camshaft timing solenoid-open or short circuit.
19Fuel injectors-open or short circuit or Emission control system adaptation at limit.
20Speed signal missing.
21Purge switchover valve-open or shorted.
22cam position sensor signal defective.
23Intake manifold pressure w/ engine running too low.
24Starter ring gear segments defective.
25Knock sensors.
26Upshift delay switch over valve-open or shorted.
27Coolant temp sensor deviation between sensor ciruits 1 & 2.
28Coolant temp Sensor.

Для автомобилей после 1991 (300 series (2.8L and 3.2L))

Код ошибкиОписание
1No faults.
2Oxygen sensor inoperative.
3Lambda control inoperative.
4Air injection inoperative.
5EGR inoperative.
6Idle speed control inoperative.
7Ignition system failure.
8Coolant temp sensor-open or short circuit.
9Intake air temp sensor-open or short circuit.
10Voltage at Air Mass sensor too high or low.
11TN (RPM) signal defective.
12Oxygen sensor heater open or short circuit.
13Cam position sensor signal from-EZL/AKR ign. control unit defective.
14Intake manifold pressure at start too low.
15Full throttle Info defective.
16Idle speed info defective.
17CAN Data exchange-Malfunction between control units.
18Adjustable camshaft timing solenoid-open or short circuit.
19Fuel injectors-open or short circuit or Emission control system adaptation at limit.
20Speed signal missing.
21Purge switchover valve-open or shorted.
22cam position sensor signal defective.
23Intake manifold pressure w/ engine running too low.
24Starter ring gear segments defective.
25Knock sensors.
26Upshift delay switch over valve-open or shorted.
27Coolant temp sensor deviation between sensor ciruits 1 & 2.
28Coolant temp Sensor.

Для автомобилей 1991-1993 г. в. (190E and 300 series (2.6L and 3.0L))

Код ошибкиОписание
1No faults in system.
2Throttle valve switch(full throttle contact).
3Coolant temp sensor.
4Airflow sensor potentiometer.
5Oxygen sensor.
7TNA (RPM) signal.
8Altitude pressure signal from EZL Ignition control unit.
9Current to Electro-hydraulic actuator.
10Throttle valve switch(idle contact).
11Air injection system.
12Absolute pressure valves from ELZ ignition control unit.
13Intake air temp signal.
14Road speed signal at CIS-E control unit.
16EGR.
17Oxygen sensor signal.
18Current to idle speed air valve.
22Oxygen sensor heating current.
23Short to positive in regeneration switch over valve circuit.
25Short to positive in start valve circuit.
26Short to positive in shift point retard circuit.
27Data exchange fault between CIS-E control unit and EZL ignition control unit.
28Loose contact in coolant temp sensorcircuit.
29Difference in coolant temps between CIS-Eunit and EZL unit.
31Loose contact in intake air temp sensor circuit.
34Faulty coolant temp sensor signal from EZL unit.

Коды ошибок (OBD2)

Коды ошибок производителя Mercedes

Код ошибкиОписание
P1000Transmission shift lever control module- defective
P1031Heated oxygen sensor (H02S) 1 – malfunction
P1131Heated oxygen sensor (H02S) 1 – signal/ electrical fault
P1132Heated oxygen sensor (H02S) control 1 – system too rich
P1137Heated oxygen sensor (H02S) 2 – signal/ electrical fault
P1138Heated oxygen sensor (H02S) 2 – range/   performance problem
P1146Mass air flow (MAF) sensor(s)- malfunction
P1147Engine coolant temperature (ECT) sensor(s)- malfunction
P1148Intake air temperature (IAT) sensor(s)- malfunction
P1149Manifold absolute pressure (MAP) sensor(s) – malfunction
P1162Throttle position (TP) sensor(s)- malfunction
P1163Engine oil level switch – malfunction
P1170Short term fuel trim (FT) – malfunction
P1177Engine oil sensor, quality/level/temperature – malfunction
P1178Engine oil sensor, level – implausible signal
P1179Engine oil sensor, quality – implausible signal
P1180Engine oil sensor, temperature too high
P1181Engine coolant blower motor!NC condenser blower motor – malfunction
P1182Starter motor relay – defective
P1183Cylinder cut-out solenoid, bank 1 -defective
P1184Cylinder cut-out solenoid, bank 2 – defective
P1185Engine oil sensor, quality – water in oil
P1186Fuel shut-off- recognised
P1225Intake manifold air control solenoid – malfunction
P1233Throttle actuator- mechanical fault
P1235Supercharger (SC) pressure – incorrect
P1236Supercharger (SC) clutch – malfunction
P1300Crankshaft position (CKP) sensor(s) – malfunction
P1335Engine speed (RPM) sensor – signal
P1336Crankshaft position (CKP) sensor – signal
P1337Engine control module (ECM), RPM signal – output
P1340Camshaft position (CMP) sensor – signal
P1341Camshaft position (CMP) actuator- mechanical fault
P1342Camshaft position (CMP) actuator- electrical fault
P1355Cylinder cut-out solenoid, bank 1 -solenoid stuck open
P1356Cylinder cut-out solenoid, bank 2 -solenoid stuck open
P1357Cylinder cut-out system ON, cylinder 2, 3, 5 or 8 – inlet valve still opening
P1358Cylinder cut-out system OFF, cylinder 5 -exhaust valve not opening
P1359Cylinder cut-out system OFF, cylinder 2 -exhaust valve not opening
P1360Cylinder cut-out system OFF, cylinder 3 -exhaust valve not opening
P1361Cylinder cut-out system OFF, cylinder 8 -exhaust valve not opening
P1366Cylinder cut-out system, throttle switch-over valve – malfunction
P1380Cylinder cut-out system OFF -one inlet valve of a cylinder is not opening
P1384Knock sensor (KS) 1, bank 2 – malfunction
P1385Knock sensor (KS) 2, bank 2 – malfunction
P1386Engine control module (ECM). knock control – defective
P1397Camshaft position (CMP) sensor(s)- malfunction
P1400Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid -circuit malfunction
P1402Exhaust Gas Recirculation Open-Loop Control
P1411Secondary air injection (AIR) system – malfunction
P1420Secondary air injection (AIR) valve/solenoid – defective
P1437Catalytic converter temperature sensor, bank 1 – defective
P1443Evaporative emission (EVAP) canister purge valve(s)- defective
P1444Catalytic converter temperature sensor, bank 2 – defective
P1453Secondary air injection (AIR} pump relay- defective
P1463Secondary air injection (AIR) system- defective
P1470Boost Charge Control Solenoid
P1490Evaporative emission (EVAP) canister purge valve(s)- defective
P1491AIC system – pressure too high
P1519Camshaft position (CMP) control, bank 1 – mechanical fault
P1522Camshaft position (CMP) control, bank 2 – mechanical fault
P1525Camshaft position (CMP) actuator, bank 1 – defective
P1533Camshaft position (CMP) actuator, bank 2 – defective
P1542Accelerator pedal position (APP) sensor – signal
P1550AIC compressor torque – implausible signal
P1551AIC compressor clutch cut-off
P1570Ignition switch control module/ECM – attempted theft/data bus/not compatible
P1580Throttle motor, bank 1, TPM/ISC – circuit malfunction
P1581Throttle motor, bank 2, TPM/ISC – circuit malfunction
P1584Brake pedal position (BPP) switch – malfunction
P1587Engine control module (ECM), bank 1 & 2 – supply voltage
P1588CAN data bus, central locking control module -·   malfunction
P1589Engine control module (ECM), bank 2, knock control – defective
P1603CAN data bus, ignition switch control module – malfunction
P1605Acceleration sensor,” ESP/ASR system -rough road signal, comparison of wheel speeds
P1632Engine control module (ECM), bank 2 – internal fault
P1641Engine control module (ECM), bank 1 & 2 – TP   signal
P1642Engine control module (ECM) – incorrectly coded
P1643Engine control module (ECM) – incorrectly coded/   data bus
P1644Transmission control module (TCM) – supply voltage low
P1666Cylinder cut-out solenoid, bank 1 or 2 – does not open
P1681Engine control module (ECM), crash signal – plausibility
P1700Transmission shift control – malfunction
P1701Transmission shift control valve – electrical fault
P1711Intake manifold air control solenoid – malfunction
P1740Engine control module (ECM), load signal – plausibility
P1741Throttle position (TP) sensor, load signal – plausibility
P1747CAN data bus, TCM/instrument panel – malfunction
P1750Transmission shift lever control module – supply voltage low .
P1817Reverse lamps – open/short circuit
P1832Transmission shift lever control module – short circuit
P1833Transmission shift lever control module – open circuit
P1856Transmission shift lever recognition – malfunction
P1860CAN data bus, VSS signal, rear axle – malfunction
P1861CAN data bus, VSS signal, rear axle – malfunction
P1875CAN data bus, transmission shift lever control module – malfunction
P1876CAN data bus, VSS signal – malfunction
P1893Travel Control Shock Absorber Module
P1904CAN data bus, TCM/instrument panel – malfunction
P1906CAN data bus, stop lamp switch – malfunction
P1910Transmission shift lever control module- supply voltage high
P1911Transmission shift lever illumination – open circuit
P1912Transmission shift lever control module, range switch – implausible signal
P1925Transmission shift lever control module, immobilizer signal – plausibility

Общие коды ошибок

[allobd2codes]

Ошибки Mercedes совместимы со следующими моделями

190, A-Class, Actros 4×2, Actros 6×2, Actros 6×4, AMG GT, Arocs 4×2, Arocs 4×4, Arocs 6×2, Arocs 6×4, Arocs 6×6, Arocs 8×2, Arocs 8×4, Arocs 8×6, Arocs 8×8, Atego, Axor, B-Class, C-Class, Citan, CLA-Class, CLC-Class, CL-Class, CLE-Class, CLK-Class, CLS-Class, E-Class, EQA, EQC, EQE, EQS, EQS SUV, EQV, G-Class, GLA-Class, GLB-Class, GLC, GLC Coupe, GL-Class, GLE, GLE Coupe, GLK-Class, GLS-Class, LK, MB100, M-Class, Mercedes, Metris, O 303, O 405, R-Class, S-Class, SK, SLC-Class, SL-Class, SLK-Class, SLS AMG, Sprinter, Sprinter Classic, T1, T2, Tourismo, Unimog, Vaneo, Vario, V-Class, Viano, Vito, W114, W115, W123, W136, W187, X-Class.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Диагностика 72