Все ошибки Land Rover – расшифровка, самодиагностика и удаление

Ошибки Land Rover

Как извлечь коды ошибок

Автомобили, выпущенные после 1996 года и более поздних годов выпуска оснащены системой OBD2 и требуют использования диагностического сканера для извлечения кодов неисправностей.

Для автомобилей, выпущенных до 1996 года

Считывание кодов неисправностей (для автомобилей, выпущенных для рынка США)

  • Модуль управления двигателем (ECM) способен сохранять коды неисправностей.
  • На американских автомобилях эти коды можно считать, переведя выключатель зажигания в положение II и обратив внимание на блок индикации неисправностей впрыска топлива, который расположен под правым передним сиденьем, рядом с ECM.

Если коды отсутствуют, дисплей будет пустым. Постоянно горящая сигнальная лампа Check Engine указывает на наличие неисправности.

  • Установите выключатель зажигания в положение 0 и подождите, пока не отключится реле нагрузки.
  • Установите выключатель зажигания в положение II. Если нет других неисправностей, дисплей будет пустым. Если другие коды существуют, на дисплее появится следующий код неисправности.
  • Если неисправностей несколько, повторите шаги с 1 по 3, пока все неисправности не будут устранены.

ПРИМЕЧАНИЕ: Код 02 указывает на то, что юлок управления (ECM) только что был переподключен. Для удаления кода 02 переведите выключатель зажигания в положение II.

Считывание кодов неисправностей (для автомобилей, выпущенных не для рынка США)

Для автомобилей, выпущенных не для рынка США (не оборудованных индикатором неисправностей впрыска топлива) рекомендуется использовать диагностическое оборудование.

Для автомобилей, выпущенных после 1996 года (с помощью диагностического сканера)

При возникновении неисправности в системе управления двигателем Land Rover (GEMS) загорается индикаторная лампа неисправности (MIL).

Читать здесь:  Все ошибки Mazda – расшифровка, самодиагностика и удаление

Диагностические коды неисправностей (DTC) GEMS хранятся в модуле управления двигателем (ECM) и могут быть получены при подключении соответствующего прибора для сканирования OBD2 к диагностическому разъему Data Link Connector (DLC).

Диагностический разъем (DLC) расположен в пространстве для ног со стороны пассажира.

Извлечение, диагностика и удаление кодов ошибок (DTC) возможны только с помощью диагностического прибора.

Как удалить коды ошибок

После устранения неисправности необходимо очистить код неисправности. Для этого необходимо выполнить следующую процедуру:

  • Установите замок зажигания в положение II.
  • Отсоедините разъем Data Link Connector (DLC), расположенный за задней стенкой приборной панели, и подождите 5 секунд. Снова подсоедините разъем передачи данных.
  • Установите выключатель зажигания в положение 0 и подождите, пока не отключится реле нагрузки.
  • Установите выключатель зажигания в положение II. При отсутствии других неисправностей дисплей будет пустым. Если другие коды существуют, на дисплее появится следующий код неисправности.
  • Если неисправностей несколько, повторите шаги с 1 по 4, пока все неисправности не будут устранены.

ПРИМЕЧАНИЕ: Код 02 указывает на то, что модуль управления двигателем (ECM) только что был переподключен. Для удаления кода 02 переведите выключатель зажигания в положение II.

Коды ошибок самодиагностики (OBD1)

Код ошибкиОписание
02Battery Recently Disconnected
03ECM Memory Recently Cleared
12MAF Sensor
14ECT Sensor
15Engine Fuel Temperature Sensor
17Throttle Position Sensor
18Throttle Position Sensor/Mass Air Flow Sensor
19Throttle Position Sensor/Mass Air Flow Sensor
21Fuel Tune Select Resistor
23Fuel Supply
25Ignition Misfire
28Air Leak
29ECM Memory Check
34Injector Bank A
36Injector Bank B
40Misfire Left Bank
44HO2S Left Bank
45HO2S Right Bank
48Idle Air Control Valve
50Misfire Right Bank
59Group Faults 23/28
68Vehicle Speed Sensor
69Park/Neutral Position Switch

Коды ошибок (OBD2)

Коды ошибок производителя Land Rover

Код ошибкиОписание
P1000Engine control module (ECM) memory erased – no codes stored
P1100Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow   (VAF) sensor- circuit malfunction
P1101Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow   (VAF) sensor- range/performance problem
P1102Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow   (VAF) sensor- voltage low
P1103Throttle Position To Mass Air Flow Plausibility Not Active
P1112Intake air temperature (IAT) sensor- circuit intermittent
P1116Engine coolant temperature (ECT) sensor – range/performance problem
P1117Radiator outlet engine coolant temperature (ECT) – low input
P1118Radiator QUtlet engine coolant temperature   (ECT) – high input
P1120Throttle position (TP) sensor .- range/   performance problem
P1121Throttle position (TP) sensor – range/   performance problem
P1122Throttle position (TP) sensor – circuit malfunction
P1123Throttle position (TP) sensor – voltage low
P1124Throttle position (TP) sensor- voltage high
P1125Throttle position (TP) sensor- circuit intermittent
P1128Heated oxygen sensor (H02S), upstream – transposed
P1129Heated oxygen sensors (H02S) 1 – sensors transposed
P1130Heated oxygen sensor (H02S), upstream, bank 1 – range/performance problem
P1131Heated oxygen sensor (H02S), upstream, bank 1 – mixture too lean
P1132Heated oxygen sensor (H02S), upstream, bank 1 – mixture too rich
P1137Heated oxygen sensor (H02S) 2 -cylinders 1, 2, 3 – mixture lean  
P1138Heated oxygen sensor (H02S) 2 -cylinders 1,   2, 3 – mixture rich
P1150Heated oxygen sensor (H02S), upstream, bank 2 – range/performance problem
P1151Heated oxygen sensor (H02S), upstream, bank 2 – mixture too lean
P1152Heated oxygen sensor (H02S), upstream, bank 2 – mixture too rich
P1157Heated oxygen sensor (H02S) 2 – cylinders 4,   5, 6 – mixture lean
P1158Heated oxygen sensor (H02S) 2 -cylinders 4,5, 6 – mixture rich  
P1161Heated oxygen sensor (H02S), too rich, bank 1 – circuit malfunction
P1162Heated oxygen sensor (H02S), too weak, bank 1 – circuit malfunction
P1163Heated oxygen sensor (H02S), too rich, bank 2 – circuit malfunction
P1164Heated oxygen sensor (H02S), too weak, bank 2 – circuit malfunction
P1170Downstream fuel trim (FT), bank 1 – malfunction
P1171System too lean, bank 1
P1172System too rich, bank 1 & 2
P1173Downstream fuel trim (FT), bank 2 – malfunction
P1174System too lean, bank 2
P1175System too rich, bank 2
P1176Fuel trim (FT) lean mixture
P1177Fuel trim (FT) rich mixture
P1178Fuel trim (FT) lean mixture
P1179Fuel trim (FT) rich mixture
P1185Oxygen sensor heater 1 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6
P1186Oxygen sensor heater 1 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6
P1187Oxygen sensor heater 1 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6 – circuit malfunction
P1188Fuel trim (FT), bank 1 – adaptation
P1189Fuel trim (FT), bank 2 – adaptation
P1190Oxygen sensor heater 1 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6 – heater resistance low
P1191Oxygen sensor heater 2 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6
P1192Oxygen sensor heater 2 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5,6
P1193Oxygen sensor heater 2 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6 – circuit malfunction
P1194Oxygen sensor heater 2 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6 – heater resistance
P1195Oxygen sensor heater 2 – cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6 – heater resistance low
P1196Oxygen sensor heater 2- cylinders 1, 2, 3, 4,   5, 6 – heater resistance low
P1199Fuel level sensor
P1201Injector – cylinder 1 – open/short circuit to ground
P1202Injector – cylinder 2 – open/short circuit to ground
P1203Injector – cylinder 3 – open/short circuit to ground
P1204Injector – cylinder 4 – open/short circuit to ground
P1205Injector – cylinder 5 – open/short circuit to ground
P1206Injector- cylinder 6 – open/short circuit to ground
P1207Injector – cylinder 7 – open/short circuit to ground
P1208Injector – cylinder 8 – open/short circuit to ground
P1222Accelerator pedal position (APP) sensor – low input
P1230Fuel pump (FP) relay – open circuit
P1231Fuel pump relay – short circuit to positive
P1232Fuel pump relay – short circuit to ground
P1235Fuel pump (FP) – range/performance problem
P1244Alternator, load input – voltage low
P1245Alternator, load input – voltage high
P1246Alternator, load input – circuit malfunction
P1260Engine disabled by PATS
P1270Engine speed (RPM) – range/performance problem
P1287Engine fuel demand – range/performance problem
P1288Cylinder head temperature – range/   performance problem
P1289Cylinder head temperature – voltage high
P1290Cylinder head temperature – voltage low
P1299Cylinder head temperature – protection active
P1300Random/multiple cylinder(s) – misfire detected
P1301Cylinder 1 – misfire detected
P1302Cylinder 2 – misfire detected
P1303Cylinder 3 – misfire detected
P1304Cylinder 4 – misfire detected
P1305Cylinder 5 – misfire detected
P1306Cylinder 6 – misfire detected
P1307Cylinder 7 – misfire detected
P1308Cylinder 8 – misfire detected
P1313Misfirelcatalyst damage – bank 1
P1314Misfire/catalyst damage – bank 2
P1315Persistent misfire
P1316Misfire
P1317Antilock brake system (ABS)- rough road signal, low
P1318Antilock brake system (ABS) – rough road signal, high
P1319Misfire detected with low fuel level
P1327Knock sensor (KS) 2 – low input
P1328Knock sensor (KS) 2 – high input
P1332Knock sensor (KS) 2, bank 2 – low input
P1333Knock sensor (KS) 2, bank 2 – high input
P1346Fuel tank level sensor B – circuit malfunction
P1351Ignition diagnostic module -circuit malfunction
P1352Ignition coil A, primary – circuit malfunction
P1353Ignition coil B, primary – circuit malfunction
P1356Ignition pick-up signal – circuit malfunction
P1357Ignition diagnostic module
P1358Ignition diagnostic module – range/   performance problem
P1359Spark advance signal – circuit malfunction
P1360Ignition coil A, secondary – circuit malfunction
P1361Ignition coil 8, secondary – circuit malfunction
P1362Ignition coil C, secondary- circuit malfunction
P1363Ignition coil, cylinder 3 – no activation
P1364Ignition coil, primary – circuit malfunction
P1365Ignition coil, secondary – circuit malfunction
P1367Ignition system – circuit malfunction
P1368Ignition system – circuit malfunction
P1371Ignition coil, cylinder 1 – early activation
P1372Ignition coil, cylinder 2 – early activation
P1373Ignition coil, cylinder 3 – early activation
P1374Ignition coil, cylinder 4 – early activation
P1380Camshaft position (CMP) actuator- circuit malfunction
P1381Camshaft position (CMP) actuator – timing over advanced
P1383Camshaft position (CMP) actuator- timing over retarded
P1400Exhaust gas pressure sensor – voltage low
P1401Exhaust gas pressure sensor – voltage high
P1402Exhaust gas recirculation (EGR) system
P1403Pressure transducer – hoses transposed
P1404Pressure transducer – metering orifice restricted
P1407Exhaust gas recirculation (EGR) system – no flow detected
P1408Exhaust gas recirculation (EGR) system – incorrect flow detected
P1409Electronic vacuum regulator
P1412Secondary air injection (AIR) system, bank 1 – malfunction
P1413Secondary air injection (AIR) system, bank 1 – control valve open
P1414Secondary air injection (AIR) system, bank 1 – low flow
P1415Secondary air injection (AIR) system, bank 2 – malfunction
P1416Secondary air injection (AIR) system, bank 2 – control valve open
P1417Secondary air injection (AIR) system, bank 2 – low flow
P1440Evaporative emission (EVAP) canister purge valve – circuit open
P1441Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
P1442Evaporative emission (EVAP) system – leak detected
P1443Evaporative emission (EVAP) system – circuit malfunction
P1450Evaporative emission (EVAP) pressure pump – circuit plausibility
P1451Evaporative emission (EVAP) pressure pump – circuit high
P1452Evaporative emission (EVAP) pressure pump – low current
P1453Evaporative emission (EVAP) pressure pump – high current
P145CCooling fan module – temperature fault
P145DCooling fan module – high temperature indication
P1461AJC refrigerant pressure sensor – low input
P1462AJC refrigerant pressure sensor – high input
P1463AJC refrigerant pressure sensor
P1465Air conditioning – relay
P1469Air conditioning – low cycling period of AJC   compressor
P1470Variable Intake Balance Valve Always Open
P1471Variable Inlet Manifold Motor 1 Short Circuit To Battery
P1472Variable Intake Balance Valve Always Close
P1481Leak detection pump – heater circuit
P1482Leak detection pump – heater circuit
P1483Leak detection pump – heater circuit
P1500Vehicle speed sensor (VSS)
P1504Idle air control (lAC)
P1505Idle air control (lAC)
P1506Idle air control (lAC) – value high
P1507Idle air control (lAC) – value low
P1508Idle air control {lAC) valve -circuit malfunction
P1509Idle air control (lAC) valve opening coil – malfunction
P1510Idle air control (lAC) valve opening coil -circuit malfunction
P1512Intake manifold air control system, bank 1 – valve stuck closed
P1513Idle air control (IAC) valve – opening circuit
P1514Idle air control (lAC) valve opening coil -circuit high
P1516Intake manifold air control system
P1517Park/neutral position (PNP) switch – cranking neutral/drive
P1518Intake manifold air control system – valve stuck open
P1519Intake manifold air control system – valve stuck closed
P151BIdle speed control (ISC) – rpm low
P151CIdle speed control (ISC) – rpm high
P1520Intake manifold air control system – circuit malfunction
P1522Engine control module (ECM)/ABS control module – communication malfunction
P1535A/C compressor request – malfunction
P1536A/C compressor request – compressor relay, open circuit
P1551Idle air control (lAC) valve closing coil – circuit malfunction
P1552Idle air control (lAC) valve closing coil – circuit low
P1553Idle air control (lAC) valve closing coil -circuit high
P1572Brake pedal position (BPP) switch – circuit malfunction
P1590Antilock brake system (ABS) rough road signal – error message from ABS control unit
P1591Antilock brake system (ASS) rough road signal – open/short circuit to ground
P1592Antilock brake system (ASS) rough road signal – open/short circuit to positive
P1605Power interuption in KAM
P1607Engine control module (ECM) – MIL circuit
P1608Engine control module (ECM) – MIL circuit
P1614Engine coolant thermostat – circuit malfunction
P1615Engine coolant thermostat, circuit low – circuit malfunction
P1616Engine coolant thermostat, circuit high -circuit malfunction
P1619Engine control module (ECM) internal reference voltage – malfunction
P1620Engine control module (ECM) – programming incomplete
P1621Immobilizer control module
P1622Engine control module (ECM) – coding
P1623Engine control module (ECM)
P1624Engine control module (ECM) – malfunction
P1641Fuel pump (FP) – failure
P1642Fuel pump (FP)- voltage high
P1643Fuel pump (FP) – voltage low
P1644Fuel pump (FP)- pump speed control
P1645Fuel pump (FP)
P1650Power steering pressure (PSP) switch
P1651Power steering pressure (PSP) switch – circuit malfunction
P1659Traction control monitoring 2/3, torque calculator error – malfunction
P1663Throttle angle/torque signal – ABS/HDC wiring open circuit
P1664Throttle angle/torque signal – ABS/HDC wiring short to ground
P1665Throttle angle/torque signal – ABS/HDC wiring short to positive
P1666Immobilizer signal – CAN data bus
P1667Immobilizer signal – CAN data bus
P1668Immobilizer signal – CAN data bus
P1669Engine control module (ECM) cooling fan – circuit malfunction
P1670Engine control module (ECM) cooling fan – circuit low
P1671Engine control module (ECM) cooling fan – circuit high
P1672Immobilizer signal – incorrect code
P1673Immobilizer signal
P1674Immobilizer signal – no valid code received
P1675Condenser fan – circuit malfunction
P1693Immobilizer signal
P169FEngine control module (ECM) – unused fault code
P1700Transfer box – low range signal implausible
P1701Transfer box – fault signal
P1702Transfer box signal line – communication error
P1703Transfer box link – signal line
P1704Digital transmission selector
P1705High vehicle speed observed in park
P1708Transfer box link – signal line
P1711Transmission fluid temperature (TFT) – range/   performance problem
P1713Transmission fluid temperature (TFT) – value low
P1714Shift solenoid (SS) 1 -defective
P1715Shift solenoid (SS) 2 – defective
P1716Shift solenoid (SS) 3 – defective
P1717Coast clutch solenoid (CCS) – defective
P1718Transmission fluid temperature (TFT) – value high
P1728Transmission component slipping
P1729Transmission mode selection switch 4x4L – circuit malfunction
P1740Torque converter clutch (TCC)
P1741Torque converter clutch (TCC)
P1742Torque converter clutch (TCC)
P1744Torque converter clutch (TCC)
P1745Transmission fluid pressure (TFP) solenoid
P1746Transmission fluid pressure (TFP) solenoid – solenoid open
P1747Transmission fluid pressure (TFP) solenoid – solenoid closed
P1749Transmission fluid pressure (TFP) solenoid – low pressure
P1750Transmission fluid pressure (TFP) – maximum control limit reached
P1751Shift solenoid (SS) 1 – defective
P1752Transmission fluid pressure (TFP), 1st gear- maximum control limit reached
P1753Transmission fluid pressure (TFP), 2nd gear- maximum control limit reached
P1754Coast clutch solenoid (CCS) – circuit malfunction
P1755Transmission fluid pressure (TFP), 3rd gear – maximum control limit reached
P1756Shift solenoid (SS) 2 -defective
P1757Transmission fluid pressure (TFP), 4th gear- maximum control limit reached
P1758Transmission fluid pressure (TFP) – maximum control limit reached
P1759Transmission fluid pressure (TFP) – maximum control limit reached
P1760Transmission fluid pressure (TFP) solenoid – short circuit
P1761Shift solenoid (SS) 3 – defective
P1765Injection timing
P1766Coast clutch solenoid (CCS) – defective
P1767Torque converter clutch (TCC)
P1768Economy/sport mode switch, winter weather
P1769Torque modulation circuit
P1775Engine control module (ECM) – TCM signa!
P1776Transmission control system -torque interface malfunction
P1777Engine control module (ECM) – TCM retard signal
P1779Transmission warning lamp
P1780Transmission mode selection switch – 0/D   Cancel
P1781Transmission mode selection switch 4×4 – circuit out of self-test range
P1783Transmission over temperature condition
P1784Transmission – mechanical fault
P1785Transmission – mechanical fault
P1788Torque converter clutch (TCC) solenoid -open circuit ·
P1789Torque converter clutch (TCC) solenoid – closed circuit
P1792Barometric pressure (BARO) sensor
P1795Battery voltage
P1936Clutch Switch/Sensor Signal

Общие коды ошибок

Все общие коды ошибок системы OBD2 вы можете посмотреть по ссылке - Общие коды ошибок системы OBD2

Читать здесь:  Ошибка P2008 – причины возникновения и способы устранения данной проблемы в автомобиле

Ошибки Land Rover совместимы со следующими моделями


Defender, Discovery, Discovery Sport, Freelander, Range Rover, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover Velar.