Все ошибки Ford — расшифровка, самодиагностика и удаление

Как извлечь коды ошибок

Использование аналогового вольтметра

Exc. EEC-V, DI 7.3L Turbo Diesel & Villager

Подключите аналоговый вольтметр к разъему канала передачи данных, расположенному в моторном отсеке. Когда на аналоговом вольтметре появляется диагностический код неисправности при функциональной проверке, он будет проявляться в виде пульсирующего или размашистого движения иглы вольтметра по циферблату.
Доступ к диагностическим кодам неисправностей. Используйте метод аналогового вольтметра или контрольной лампы, но не оба метода.

Использование Check Engine/ MIL

Exc DI 7.3L Turbo Diesel, Merkur (2.9L), Villager & 85-88 2.3L Engine

  • Лампа MIL предназначена для предупреждения водителя об определенных неисправностях в системе управления двигателем. При возникновении такой неисправности процессор EEC-IV заменит значение или значения и продолжит работу. В некоторых случаях это действие может привести к незначительному изменению управляемости автомобиля.
  • Для считывания DTC можно использовать лампу Check Engine. Лампа Check Engine на приборной панели будет гореть при наличии жесткой неисправности. Во время последовательности самодиагностики лампа Check Engine сообщает о наличии DTC. Он будет отображаться в виде вспышки на дисплее лампы Check Engine на приборной панели. Однозначное число из трех цифр будет отображаться тремя вспышками. Однако, как указывалось ранее, DTC представлен двузначным числом, например 2-3. В результате DTC 2-3 появится на дисплее лампы Check Engine в виде двух вспышек, затем после двухсекундной паузы лампа мигнет три раза.
  • Интерпретация DTC. Лампа Check Engine.
  • DTC с непрерывной памятью отделяются от DTC с выключением двигателя ключом на шесть секунд, одна полусекундная вспышка, затем еще одна шестисекундная задержка.

Villager

  • Отсоедините диагностический разъем, расположенный с левой стороны моторного отсека, на трансмиссии за бачком охлаждающей жидкости.
  • Используя подходящий провод-перемычку, перемкните провода BL/W и GY/BL.
  • Подождите около двух секунд.
  • Снимите провод перемычки и снова подключите DTC.
  • Запишите коды ошибок, считывая вспышки MIL.

Использование центра сообщений (Message Center)

Continental

  • При использовании электронной комбинации приборов одновременно удерживайте все три кнопки (кнопки выбора, проверки и сброса).
  • Для проведения части самодиагностики «ключ-ON/Engine-OFF» (KOEO) удерживайте все три кнопки и включите зажигание, затем отпустите три кнопки.
  • Для проведения части самодиагностики «Ключ-ON/Engine-Running» (KOER) удерживайте все три кнопки, включите зажигание и отпустите три кнопки.
  • На моделях 87-90 годов нажмите кнопку выбора три раза.
  • На моделях 91-95 годов нажимайте кнопку выбора манометра три раза, пока не появится надпись «DEALER 4».
  • На всех моделях для запуска самодиагностики с помощью провода-перемычки соедините разъемы самодиагностики STI и SIG RTN.

Доступ к DTC. Центр сообщений См. изображение выше

  • На моделях 87-90 базовое показание 4255 означает, что самодиагностика KOEO была введена.
  • На моделях 87-90 годов базовое показание 4030 указывает на то, что самодиагностика работы двигателя завершена.
  • На моделях 87-90 годов вывод DTC будет состоять из трех отображаемых цифр RH. Сервисный пропускной код — 4011.
  • На моделях 91-97 годов DTC будут выведены на дисплей центра сообщений.
  • На всех моделях, чтобы выйти из самодиагностики, выключите зажигание.

Использование функции отмены овердрайва/мигания трансмиссии (OCIL/TMIL)

  • На моделях 89-98 годов, оснащенных дизельным двигателем 7,3 л и трансмиссией E4OD, выполните самодиагностику KOEO, если лампа OCIL/TMIL мигает.
  • Лампа не горит при однократном переключении OSC, указывая на то, что автомобиль может достичь положения повышенной передачи.
  • Лампа горит при переключении OSC, чтобы предотвратить переключение автомобиля в положение повышенной передачи.
  • DTC 99 указывает на неисправность в цепи электронного управления давлением (EPC) трансмиссии E4OD.
  • В этом состоянии лампа выполняет функцию индикаторной лампы неисправности трансмиссии (TMIL).

Как стереть коды ошибок

EEC-V & DI 7.3L Turbo Diesel

  • PCM можно сбросить с помощью тестера New Generation Star (NGS) или отсоединив кабель питания от аккумулятора на пять минут. Если кабель питания аккумулятора был отсоединен для очистки DTC, автомобиль может работать неровно в течение первых нескольких километров, пока адаптивные значения не будут заново запомнены.

EEC-IV Continuous Memory

  • Выполните самотестирование KOEO.
  • Когда начнут появляться коды ошибок (DTC), отключите самодиагностику следующим образом:
    • Тестер STAR, центральная кнопка в верхнем положении.
    • Аналоговый вольт/омметр, отсоедините провод перемычки от входного разъема самодиагностики и контакта возврата сигнала разъема самодиагностики.
    • Тестер NGS, нажмите кнопку STOP.
    • Лампа проверки двигателя, отсоедините провод перемычки от входного разъема самодиагностики и ответного контакта разъема самодиагностики.
    • Центр сообщений, отсоедините провод перемычки от входного разъема самодиагностики и ответного контакта разъема самодиагностики.
    • OCIL, отсоедините провод перемычки от разъема самодиагностики и контакт возврата сигнала разъема самодиагностики.
  • Непрерывные коды ошибок (DTC) должны быть стерты.

Keep Alive Memory (KAM)

  • Чтобы очистить память, отсоедините и изолируйте отрицательный кабель аккумулятора минимум на пять минут. После очистки памяти необходимо проехать на автомобиле не менее 10 километров, чтобы дать процессору время на повторное запоминание значений.

Merkur 2.9L & 85–88 2.3L Engine

  • Запустите самотестирование KOEO
  • Отсоедините провод перемычки от входной клеммы самодиагностики, как только будет получен первый диагностический код неисправности (даже если первым кодом ошибки (DTC) будет 11).
  • Повторите самодиагностику с проводом перемычки, чтобы убедиться, что коды ошибок (DTC) были стерты.

Aspire, Capri (1.6L), Escort & Tracer (1.8L), Probe (2.0L w/4EAT, 2.2L & 2.5L) & 88–93 Festiva

  • Запустите самотестирование KOEO.
  • Разблокируйте кнопку на тестере Super Star II, как только будет получен первый диагностический код неисправности.
  • Отсоедините и изолируйте кабель заземления аккумулятора, затем нажмите на педаль тормоза на 5-10 секунд.
  • Проведите самодиагностику, чтобы убедиться, что коды ошибок (DTC) были стерты.

Villager

Кроме лампы индикатора неисправности

  • DTC могут быть стерты одним из двух методов. Отсоедините кабель заземления аккумулятора, DTC будут стерты из резервной памяти через 24 часа.
  • При использовании тестера NGS выберите пункт Результаты режима диагностического тестирования, затем нажмите кнопку CLEAR.

Индикаторная лампа неисправности

  • Включите режим диагностического тестирования.
  • Отключите диагностический разъем.
  • Используя подходящий провод-перемычку, перемкните провода BL/W и GY/BL.
  • Подождите около двух секунд.
  • Снимите перемычку и снова подключите DTC.
  • Индикатор MIL будет гореть, а коды ошибок (DTC) будут стерты.

MCU System

  • Чтобы очистить коды ошибок (DTC), выключите зажигание.
  • Система MCU не имеет KAM для сохранения служебных кодов ошибок (DTC).

Коды ошибок самодиагностики (OBD1)

Ниже в таблицах представлены коды ошибок по протоколу системы OBD1.

Для автомобилей до 1996 г.в.

Двузначные коды ошибок

R = Engine Running test

M = Memory code

O =Key On Engine Off test

Код ошибкиОписание
11Система в порядке
System OK
12Регулятор холостого хода или воздушный байпас — некорректное управление холостым ходом (слишком низкий холостой ход)
Idle Speed Control motor or Air Bypass not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
13  (O)Регулятор холостого хода — не реагирует должным образом
ISC did not respond properly (extends to touch throttle then retracts for KOEO) – ISC
 (R)Регулятор холостого хода или воздушный байпас — некорректное управление холостым ходом (слишком высокий холостой ход)
Idle Speed Control motor or Air Bypass not controlling idle properly (generally idle too high)
 (M)Регулятор холостого хода — заедание / размыкание цепи
ISC sticking, open ITS circuit or TP sticking
14 Система зажигания — неисправность датчика зажигания
Ignition pickup (PIP) was erratic – Ignition Systems
 Датчик оборотов дизельного двигателя трансмиссии E4OD
E4OD Transmission diesel RPM sensor – Diesel RPM sensor
15 (O)Нет питания памяти Keep Alive на выводе PCM пин 1 или неисправность PCM (сбой теста памяти)
No Keep Alive Memory power to PCM pin 1 or bad PCM (Memory Test Failure)
 (M)KAM (пин 1) — нарушение связи (возможно отсутствует питание)
KAM (pin 1) was interrupted (was battery disconnected)
16 Для двигателей 1,9 л. и 2,5 л. — ограничитель дроссельной заслонки установлен слишком высоко (процедуры настройки холостого хода)
1 9L & 2 5L – Throttle stop set too high – IDLE or Idle Set Procedures
    2 3L – RPM’s too low – IDLE
     (O)Electronic ignition – IDM circuit fault – Ignition Systems
171 9L & 2 5L – Throttle stop set too low – IDLE
18 (R)Check base timing & advance function – Timing Tests
     (M)Ignition TACH signal erratic – Ignition Systems
    Spark Angle Word (SAW) circuit failure (1 9L SFI)
19 (O)No Vehicle Power (pins 37 + 57) or bad PCM VPWR Diagnosis
      (R)Erratic idle during test (reset throttle & retest) – Idle Set Procedures
  Electronic ignition Cylinder ID sensor/circuit problem – Ignition Systems
21Engine Coolant Temperature (ECT) sensor out of range – ECT
22MAP (vacuum) or BARO signal out of range – MAP
23Throttle sensor out of range or throttle set too high – TPS
24 Intake Air Temperature (IAT) or Vane Air Temperature (VAT) sensor out of range – IAT VAT
25Knock sensor not tested (ignore if not pinging) – KS
26Mass Air Flow (MAF) or Vane Air Flow (VAF) out of range – MAF VAF
   Transmission Oil Temperature (TOT) sensor out of range, Transmissions
27Vehicle Speed Sensor problem – VSS
28Vane Air Temperature (VAT) sensor out of range – VAT
      2 3L w/Electronic Ignition – Cyl ID, IDM low or right coil pack failure – Ignition Systems
29Vehicle Speed Sensor problem – VSS
31(O,R,M)EVP – EVP signal is/was out of range – EVP
     (O,R,M)EVR – EVP signal is/was low – EVR
      (O,R,M)PFE – PFE signal is/was low – PFE
32(R)EVP – EGR not responding properly during test – EVP
    (O,R,M)EVR – EVP signal is/was low – EVR
   (R,M)PFE – PFE shows low pressure, EGR not seating or memory, not   seating   intermittently – PFE
33 (O,M)ALL – EGR did not open/ respond during test or if memory code, did not open intermittently – EVP EVR PFE
34(R)  EVP – EGR did not respond properly during test – EVP
     (O,R,M)EVR – EVP sensor is/was high – EVR
     (O,R,M)PFE – PFE sensor is/was out of range – PFE
35(R)EVP – Engine RPM’s too low to test EGR system – EVP
   (O,R,M)EVR – EVP sensor signal is/was high – EVR
  (O,R,M)PFE – PFE sensor signal is/was high – PFE
38Idle Tracking Switch signal was intermittent – ISC
39 Transmission Torque Converter clutch not engaging – Transmissions
41    (R)System lean – Fuel control
        (M)System was lean for 15 seconds or more (no HO2S switching) – Fuel control
42  (R)System rich – Fuel control
       (M)System was rich for 15 seconds or more (no HO2S switching) – Fuel control
43   (R)HO2S sensor not reading (run at 2000 rpm’s for 2 minutes and retest – check  for HO2S switching)
       (M)Was lean at WOT for 3 seconds or more – Fuel control
44 AIR system inoperative – Air Injection
45 AIR not Diverting (AIRD) – Air Injection
    Electronic Ignition – coil primary circuit failure – Ignition Systems
46AIR Bypass (AIRB) not working – Air Injection
   Electronic Ignition – primary circuit failure coil 2 – Ignition Systems
47 Low flow unmetered air (check for small vacuum leaks, injector o’rings, gaskets etc )
    E4OD transmission 4×4 switch/circuit problem – Transmissions
48 High flow unmetered air (check for large vacuum leak, inlet hoses etc )
   Electronic Ignition – coil primary circuit failure – Ignition Systems
49Electronic Ignition – spout signal circuit problem – Ignition Systems
    Transmission 1/2 shift problem – Transmissions
51Engine Coolant Temperature (ECT) sensor signal is/was too high – ECT
52 Power Steering Pressure Switch/circuit open – PSP
        (R)Did you turn wheel during test ?
53 Throttle Position sensor too high – TPS
54Intake Air Temperature (IAT) or Vane Air Temperature (VAT) signal high – IAT VAT
55 No or low (under 7 5 V) Key Power to PCM pin 5
56 Vane Air Flow (VAF) or Mass Air Flow (MAF) sensor high – VAF MAF
    Transmission Oil Temperature sensor too high – Transmissions
57Intermittent in Park/Neutral/ Switch or Neutral Pressure switch circuit – PNP or Transmissions
58Idle Tracking Switch (ITS) signal problem ISC
    Vane Air Temperature (VAT) sensor out of range or open – VAT
59 AXOD 4/3 circuit fault – Transmissions
   3 0L SHO – Low speed fuel pump circuit problem – Power / Fuel Pump Circuits
   Transmission 2/3 shift problem – Transmissions
61Engine Coolant Temperature (ECT) sensor is or was too low – ECT
62AXOD (KOEO only) 3/2 circuit short to ground – Transmissions
   AXOD (KOEO AND KOER) 4/3 circuit failure – Transmissions
    E4OD excessive converter clutch slippage – Transmissions
63Throttle Position Sensor (TPS) signal too low TPS
64Intake Air Temperature (IAT) or Vane Air Temperature (VAT) signal low or grounded – IAT VAT
65 Check intermittent HO2S (signal or ground) – Fuel Control
        (R)E4OD truck – cycle OD cancel switch after engine ID is received – Transmissions
    1984 3 8L ONLY – O, M Battery voltage high (check for electrical system overcharging)
66Vane Air Flow (VAF) or Mass Air Flow (MAF) signal low – VAF MAF
      Transmission Oil Temperature (TOT) signal low (possibly grounded) – Transmissions
67   Park/Neutral circuit fault – PNP
     Transmission Manual Lever Position (MLP) sensor circuit – Transmissions
       (M)Intermittent Park Neutral Position (PNP) sensor fault – PNP
68Idle Tracking Switch (ITS) circuit (possibly grounded) – ISC
    Vane Air Temperature (VAT) sensor out of range or grounded – VAT
   3 8L AXOD -Transmission Temperature Switch (TTS) open – Transmissions
   Electronic Transmission – Transmission Oil Temperature (TOT) sensor was overheated -Transmissions
69 AXOD transmission (O) 3/2 switch closed (possible short circuit) – Transmissions
   AXOD (M) 3/2 switch open (poss short to power) – Transmissions
   E4OD 3/4 shift problem – Transmissions
70    (M)3 8L AXOD – Data link to instrument cluster fault Service any other EEC codes, erase memory and retest   If code is still present refer to instrument cluster diagnosis manual
71     (M)1 9L TBI, 2 3L TBI, 2 5L TBI – ITS signal was grounded when throttle should have been opening  ITS-ISC ISC motor problem or Idle Tracking Switch (ITS) signal wire shorted to  ground – ISC
         (M)1 9L MFI – PCM re-initialized  Possible electrical noise, case ground or intermittent  VPWR problem – VPWR Diagnosis
         (M)3 8L AXOD – Data link to instrument cluster fault – See code 70
72   (R)No MAP or MAF change in “goose” test – retest, check for frequency or   voltage change – MAP MAF
      (M)1 9L MFI – VPWR circuit to PCM was intermittent – VPWR Diagnosis
      (M)2 3L T/C – PCM re-initialized  Possible electrical noise, case ground or  intermittent VPWR problem – VPWR Diagnosis
      (M)3 8L AXOD – Message center data link circuit fault – See code 70
73  (O)Rerun test, if 73 is still output replace TPS
      (R)No Throttle Position Sensor (TPS) change in “goose” test  Must get at least 25% throttle rotation – TPS
74Was brake depressed after engine ID was received ?
  Brake On Off (BOO) signal open or short to ground – BOO
75Brake On Off (BOO) signal shorted to power – BOO
76Vane Air Flow (VAF) did not respond to “goose” test – VAF
77System did not receive “goose” test – see TESTS
78   (M)VPWR circuit to PCM was intermittent or the PCM is bad VPWR Diagnosis
79 A/C is on or pin 10 is shorted to power
81Boost control solenoid – Solenoids
  AIRD solenoid – Solenoids and Air Injection
   3 0L SHO – Inlet Air Solenoid – Solenoids
822 3L TC – Fan Control wire shorted to ground – A/C and Fan Circuits
   AIRB solenoid – Solenoids and Air Injection
 3 8L SC – Super Charger Bypass Solenoid – Solenoids
83High Electro Drive Fan circuit fault – A/C and Fan Circuits
   EGR Control solenoid – Solenoids
 3 0L SHO – Low Speed Fuel Pump Relay circuit – Power / Fuel Pump Circuits
84EGR Vacuum Regulator – Solenoids
    EGR cutoff solenoid – Solenoids
  EGR Vent solenoid – Solenoids
852 3L T/C Automatic – 3/4-4/3 Shift solenoid – Transmissions
   CANP solenoid (ALL 1989) – Solenoids
      (M)1 9L MFI – System has corrected rich condition – Fuel control
86 2 3L or 2 9L Truck – A4LD 3/4 shift solenoid – Transmissions
    (M) 1 9L MFI – System has corrected lean condition – Fuel control
87(O)Fuel pump circuit fault (check inertia switch) – Power / Fuel Pump Circuits
  Vehicles with 2BBL carb – Temperature Compensated Accelerator Pump  Solenoid – Solenoids (M) intermittent in fuel pump primary circuit – Power / Fuel  Pump Circuits NOTE: On some Escorts with automatic seat belts this code is normal IN MEMORY due to the wiring
88Throttle Kicker Solenoid – Solenoids
   Variable Voltage Choke relay circuit fault – VVC
   Fan Control circuit fault – A/C and Fan Circuits
  A4LD – Converter Clutch Override solenoid – Transmissions
  Electronic Ignition – IDM, DPI or spout circuit fault – Ignition Systems
89A4LD – Converter Clutch Override solenoid – Transmissions
 AXOD Torque Converter Control solenoid circuit – Transmissions
 Exhaust Heat Control (heat riser) solenoid circuit – Solenoids
91(R, M)System running lean – Fuel control
      Transmission SS 1 circuit/solenoid problem – Transmissions
92(R)System running rich – Fuel control
  Transmission SS 2 circuit/solenoid problem – Transmissions
93(O,R)Throttle linkage binding or bad ISC motor ISC HO2S not reading Fuel control
 Transmission TCC circuit/solenoid problem – Transmissions
94AIR system inoperative – Air Injection
  Transmission TCC circuit/solenoid problem – Transmissions
95(O)Fuel pump: open, bad ground or always on – Power / Fuel Pump Circuits
 (R)AIR not Diverting (AIRD) – Air Injection
   (M)Possible bad fuel pump ground or open between fuel pump and pin 8 at PCM  (Fuel Pump Monitor signal) – Power / Fuel Pump Circuits
96(O)Fuel pump monitor circuit shows no power – Power / Fuel Pump Circuits
     (R)AIR Bypass (AIRB) not working – Air Injection
     (M)(Service 87 code first if present) Fuel pump relay or battery power feed was open – Power / Fuel Pump Circuits
97E4OD OD cancel light circuit failure – Transmissions
98(R)Did not pass KOEO yet (Get 11 in KOEO first)
 Transmission EPC circuit/solenoid failure – Transmissions
99(R)ISC needs to learn (Let idle for 2 minutes, Erase memory and retest)
 Transmission EPC circuit/solenoid failure – Transmissions

Трёхзначные коды ошибок

R = Engine Running test

M = Memory code

O =Key On Engine Off test

Код ошибкиОписание
111System checks OK
112(O,M)Intake Air Temperature (IAT) sensor is/was low or grounded – IAT
113(O,M)IAT sensor is/was high or open – IAT
114(O,R)IAT sensor out of range – IAT
116(O,R)Engine Coolant (ECT) sensor out of range – ECT
117(O,M)ECT sensor is/was low or grounded – ECT
118(O,M)ECT sensor is/was high or open – ECT
121(O,R,M)Throttle Position (TP) sensor out of range – TPS
122(O,M)TP low (possibly grounded or open circuit) – TPS
123(O,M)TP is/was high or short to power – TPS
124(M)TP voltage was higher than expected – Fuel control
125(M)TP voltage was lower than expected – Fuel control
126(O,R,M)MAP or BARO sensor out of range – “>MAP
128(M)MAP vacuum has not been changing – check vacuum lines – “>MAP
129(R)No MAP or Mass Air Flow sensor change during “goose” test – MAP MAF
136(R)Oxygen sensor not switching/system lean Left or Front HO2S – Fuel control
137(R)Oxygen sensor not switching/system rich Left or Front HO2S – Fuel control
138(R)Fault in Cold Start Injector circuit – Fuel control
139(M)Oxygen sensor not switching Left or Front HO2S – Fuel control
144(M)Oxygen sensor not switching Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
157(R,M)Mass Air Flow signal is/was low or grounded – MAF
158(O,R,M)MAF sensor is/was high or short to power – MAF
159(O,R)MAF sensor is/was out of range – MAF
167(R)No Throttle Position sensor change in “goose” test (must get at least 25% rotation) – TPS
171(M)Oxygen sensor not switching – system was at adaptive limits – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
172(R,M)Oxygen sensor not switching – system is or was lean – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
173(R,M)Oxygen sensor not switching – system is or was rich – Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
174(M)Oxygen sensor was slow in switching Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
175(M)Oxygen sensor not switching – system was at adaptive limits – Left or Front HO2S – Fuel control
176(M)Oxygen sensor not switching – system is or was lean Left or Front HO2S – Fuel control
177(M)Oxygen sensor not switching – system was rich Left or Front HO2S – Fuel control
178(M)Oxygen sensor was slow in switching Left or Front HO2S – Fuel control
179(M)Fuel system was rich at part throttle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
181(M)Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
182(M)Fuel system was rich at idle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
183(M)Fuel system was lean at idle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
184(M)Mass Air (MAF) output higher than expected – Fuel control
185(M)Mass Air (MAF) output lower than expected – Fuel control
186(M)Injector pulse width longer than expected or Mass Air Flow (MAF) lower than expected – Fuel control
187Injector pulse width shorter than expected or Mass Air Flow (MAF) higher than  expected – Fuel control
188(M)Fuel system was rich at part throttle – Left or Front HO2S – Fuel control
189(M)Fuel system was lean at part throttle – Left or Front HO2S – Fuel control
191(M)Fuel system was rich at idle – Left or Front HO2S – Fuel control
192(M)Fuel system was lean at idle – Left or Front HO2S – Fuel control
193Failure in Flexible Fuel (FF) sensor circuit – Fuel control
194(M)Perform cylinder balance test to check for inoperative injectors
195(M)Perform cylinder balance test to check for inoperative injectors
211(M)Ignition PIP signal was erratic or missing – Ignition Systems
212(M)Ignition TACH signal was erratic (module/wiring) or SPOUT circuit fault – Ignition Systems
213(R)Ignition SPOUT or SAW circuit open or shorted – Ignition Systems
214(M)Error in Cylinder ID (CID) circuit or signal – Ignition Systems
215(M)Primary circuit failure – ignition coil 1 – Ignition Systems
216(M)Primary circuit failure – ignition coil 2 – Ignition Systems
217(M)Primary circuit failure – ignition coil 3 – Ignition Systems
218(M)IDM signal open or high or left coil pack failure – Ignition Systems
219(M)SPOUT circuit failure, timing defaulted to 10 degrees – follow code 213 diagnosis
222(M)IDM open or high or right coil pack failure – Ignition Systems
223(M)Dual Plug (DPI), SPOUT or IDM circuit fault – Ignition Systems
224(M)Failure in ignition coil primary circuit – Ignition Systems
225(R)Knock sensor not tested (ignore if not pinging) – KS
226(O)Ignition Diagnostic Monitor (IDM) signal fault – Ignition Systems
232(M)EI primary coil circuit failure – Ignition Systems
238(M)EI primary circuit failure – ignition coil 4 – Ignition Systems
311(R)AIR system not working – Single, Right or Rear HO2S – Air Injection
312(R)AIR not diverting – Air Injection
313(R)AIR not bypassing – Air Injection
314(R)AIR inoperative, Left or Front HO2S – Air Injection
326(R,M)Pressure Feedback EGR shows low pressure EGR not seating or not seating intermittantly – PFE
327(O,R,M)EGR feedback signal is/was low – EVR or PFE
328(O,R,M)EGR Valve Position (EVP) is/was low – EVR
332(R,M)EGR did not open/respond during test or if memory code, did not open intermittantly – EVR or PFE
334(O,R,M)EVP sensor is/was high – EVR
335(O)EGR feedback signal is/was out of range – EVR or PFE
336(O,R,M)PFE sensor signal is/was was high – “>PFE
337(O,R,M)EGR feedback signal is/was was high – EVR
338(M)Cooling system did not heat up (check cooling system / thermostat operation)
339(M)Cooling system overheated (check cooling system / thermostat operation)
341(O)Octane jumper installed (information only code to notify you if it is installed)
411(R)Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
412(R)Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too low) – ISC
452(M)Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
511(O)No power to PCM pin 1 or bad PCM (processor)
512(M)Memory power (PCM pin 1) was interrupted – Was battery disconnected ?
513(O)Replace processor (PCM) (internal failure)
519(O)PSP switch/circuit open – PSP h Pedal Position (CPP) circuit fault – PNP
528(M)System shows voltage at pin 10 (is A/C on ?) or pin 30 (PNP, CPP switch) – PNP
529(M)Data Communications Link to processor failure Service any EEC codes, erase memory and retest  If code is still present refer to instrument cluster diagnosis manual
533(M)Data Communications Link to instrument cluster failure – see 529
536(O,R,M)Brake On Off open or shorted to ground – BOO
538(R)System did not receive “goose” test – TESTS
539(O)System shows voltage at PCM pin 10  Is A/C on ?
542(O,M)Fuel pump open, bad ground or always on – – Power / Fuel Pump Circuits
543(O)Fuel pump monitor circuit shows no power – Power / Fuel Pump Circuits
(M)(Service 556 code first if present) Fuel pump relay or battery power feed was open – Power / Fuel Pump Circuits
551Problem in Intake Manifold Runner Control (IMRC) solenoid/circuit – Solenoids
552(O)AIRB solenoid/circuit failure – Solenoids
553(O)AIRD solenoid/circuit failure – Solenoids
554(O)Fuel Press Regulator Control solenoid/circuit fault – Power / Fuel Pump Circuits
556(O,M)Fuel pump relay primary circuit fault – Power / Fuel Pump Circuits
557(O,M)Low speed pump relay primary circuit fault – Power / Fuel Pump Circuits
558(O)EGR vacuum regulator solenoid/circuit failure – EVR or PFE or Solenoids
559(O)A/C relay primary circuit fault – A/C and Fan Circuits
563(O)High Fan Control (HFC) circuit failure – A/C and Fan Circuits
564(O)Fan Control (FC) circuit failure – A/C and Fan Circuits
565(O)Canister Purge 1 solenoid/circuit failure – Solenoids
566(O)transmission 3/4 shift solenoid/circuit – Transmissions
569(O)Canister Purge 2 solenoid/circuit failure – Solenoids
578(M)A/C pressure sensor VREF short to ground – A/C and Fan Circuits
579(M)ACP sensor did not change with A/C on – A/C and Fan Circuits
581(M)Cooling fan current was excessive – A/C and Fan Circuits
582(O)Open cooling fan circuit – A/C and Fan Circuits
583(M)Fuel pump current was excessive – Power / Fuel Pump Circuits
584(M)Open power ground circuit – Power / Fuel Pump Circuits
585(M)A/C clutch current was excessive – A/C and Fan Circuits
586(M)Open circuit in A/C clutch – A/C and Fan Circuits
587(O, M)Communication problem between PCM and Variable Control Relay Module (VCRM) – Power / Fuel Pump Circuits
617(M)Transmission shift failure (1/2 shift) – Transmissions
618(M)Transmission shift failure (2/3 shift) – Transmissions
619(M)Transmission shift failure (3/4 shift) – Transmissions
621(O)Solenoid/circuit failure – shift solenoid 1 – Transmissions
622(O)Solenoid/circuit failure – shift solenoid 2 – Transmissions
624(O,M)Solenoid/circuit failure -Electronic Pressure Control (EPC) current is high – Transmissions
625(O,M)Solenoid/circuit failure – Electronic Pressure Control (EPC) current is low – Transmissions
626(O)Transmission Coast Clutch (CCS) Solenoid/circuit fault – Transmissions
627(O)Torque Converter Clutch circuit fault – Transmissions
628(M)Excessive converter clutch slippage – Transmissions
629(O,M)Torque Converter Clutch circuit fault – Transmissions
631(O)Overdrive Cancel Light circuit problem – Transmissions
632(R)E4OD – Transmission Control Switch (TCS) should be cycled once between engine ID and  Goose test
633(O)4x4L switch should be in 4×2 or 4×4 high for the test
634(O,M)Park/Neutral Position (PNP) or Clutch Pedal Position (CPP) circuit fault  Electronic shift transmission – Manual Lever Position (MLP) sensor out of range in Park-Transmissions
636(O,R)Transmission Oil Temperature (TOT) sensor out of range – Transmissions
637(O,M)TOT sensor is/was high or open – Transmissions
638(O,M)TOT sensor is/was low or grounded – Transmissions
639(R,M)Transmission Speed sensor (TSS) circuit fault – Transmissions
641(O)Transmission solenoid/circuit failure Shift Solenoid 3 – Transmissions
643(O,M)Torque Converter Clutch (TCC) circuit – Transmissions
645(M)Transmission 1st gear failure – Transmissions
646(M)Transmission 2nd gear failure – Transmissions
647(M)Transmission 3rd gear failure – Transmissions
648(M)Transmission 4th gear failure – Transmissions
649(M)Transmission EPC system failure – Transmissions
651(M)Transmission EPC solenoid/circuit fault – Transmissions
652(O)Torque Converter Clutch (TCC) circuit fault – Transmissions
654(O)Transmission selector not in PARK – Transmissions
656(M)Torque Converter Clutch (TCC) slip – Transmissions
657(M)Transmission temperature was excessive – Transmissions

Коды ошибок OBD2

Ниже в таблице представлены индивидуальные коды ошибок производителя Ford по протоколам системы OBD2.

Коды ошибок производителя Ford

Код ошибкиОписание
P1000System readiness test not complete
P1001Самотестирование
Self-test
P1100Датчик массового расхода воздуха (ДМРВ) — неисправность электрической цепи
Mass air flow (MAF) sensor — circuit intermittent
P1101Mass air flow (MAF) sensor — signal malfunction
P1112Intake air temperature (IAT) — circuit intermittent
P1114Intake air temperature (IAT) sensor 2 — low input
P1115Intake air temperature (IAT) sensor 2 — high input
P1116 0Engine coolant temperature (ECT)sensor/cylinder head temperature (CHT) sensorout of self-test range
P1117 0Engine coolant temperature (ECT)sensor/cylinder head temperature (CHT) sensorcircuit intermittent
P1120Throttle position (TP) sensor — signal malfunction,low
P1121Throttle position (TP) sensor — inconsistent with mass air flow (MAF) sensor signal
P1124Throttle position (TP) sensor — signal malfunction
P1125Throttle position (TP) sensor — circuit intermittent
P1127Self-test not completed — heated oxygen sensor (H02S), not tested
P1128Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1/ bank 2 — interchanged
P1129Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 1/ bank 2 — interchanged
P1130Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 fuel trim (FT), at limit
P1131Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 — not switching, fuel trim (FT) weak mixture
P1132Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 1 — not switching, fuel trim (FT) rich mixture
P1137Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 1 — not switching, fuel trim (FT) weak mixture
P1138Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 1 — not switching, fuel trim (FT) rich mixture
P1150Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 fuel trim (FT), at limit
P1151Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 — not switching, fuel trim (FT) weak mixture
P1152Heated oxygen sensor (H02S) 1, bank 2 — not switching, fuel trim (FT) rich mixture
P1156Engine control module (ECM)/fuel injector control module — malfunction
P115EEngine control module (ECM) — data transmission fault
P1157Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 2 — not switching, fuel tri m (FT) weak mixture
P1158Heated oxygen sensor (H02S) 2, bank 2 — not switching, fuel tri m (FT) rich mixture
P1168Fuel rail pressure sensor — signal low
P1169Fuel rail pressure sensor — signal high
P117AEngine control module (ECM) — engine oil temperature
P1180Fuel delivery system — pressure low
P1181Fuel delivery system — pressure high
P1183Engine oil temperature (EOT) sensor — circuit malfunction
P1184Engine oil temperature (EOT) sensor — out of self-test range
P1229Supercharger (SC) intercooler pump
P1232Low speed fuel pump — malfunction
P1233Fuel system — malfunction
P1234Fuel system — malfunction
P1235Fuel pump control — signal malfunction
P1236Fuel pump control — signal malfunction
P1237Fuel pump — circuit malfunction
P1238Fuel pump — circuit malfunction
P1244Alternator — high input
P1245Alternator — low input
P1246Alternator
P1260Theft detected -vehicle immobilized
P1261Injector circuit, cylinder 1 — high to low side short
P1262Injector circuit, cylinder 2 — high to low side short
P1263Injector circuit, cylinder 3 — high to low side short
P1264Injector circuit, cylinder 4 — high to low side short
P1265Injector circuit, cylinder 5 — high to low side short
P1266Injector circuit, cylinder 6 — high to low side short
P1267Injector circuit, cylinder 7 — high to low side short
P1268Injector circuit, cylinder 8 — high to low side short
P1270Maximum engine RPM or vehicle speed limit reached
P1271Injector circuit, cylinder 1 — high to low side open
P1272Injector circuit, cylinder 2 — high to low side open
P1273Injector circuit, cylinder 3 — high to low side open
P1274Injector circuit, cylinder 4 — high to low side open
P1275Injector circuit, cylinder 5 — high to low side open
P1276Injector circuit, cylinder 6 — high to low side open
P1277Injector circuit, cylinder 7 — high to low side open
P1278Injector circuit, cylinder 8 — high to low side open
P1285Cylinder head temperature (CHT) sensoroverheat condition
P1288Cylinder head temperature (CHT) sensor — out of self-test range
P1289Cylinder head temperature (CHT) sensor highinput
P128AEngine control module (ECM)/cylinder head temperature (CHT) sensor — high output
P1290Cylinder head temperature (CHT) sensor — low input
P1299Cylinder head temperature (CHT) sensor over temperature condition
P1309Misfire monitor disabled
P1336Camshaft position (CMP) sensor/crankshaft position (CKP) sensor — signal malfunction
P1380Camshaft position (CMP) actuator, bank 1 circuit malfunction
P1381Camshaft position (CMP) actuator, bank 1 timing over advanced
P1383Camshaft position (CMP) actuator, bank 1 timing over retarded
P1385Camshaft position (CMP) actuator, bank 2 circuit malfunction
P1386Camshaft position (CMP) actuator, bank 2 timingover advanced
P1388Camshaft position (CMP) actuator, bank 2 timingover retarded
P1397System voltage -out of self-test range
P1400Exhaust gas recirculation (EGR) pressure sensorcircuit malfunction, low input
P1401Exhaust gas recirculation (EGR) pressure sensor circuit malfunction, high input
P1405Exhaust gas recirculation (EGR) systemupstream hose off or plugged
P1406Exhaust gas recirculation (EGR) systemdownstream hose off or blocked
P1408Exhaust gas recirculation (EGR) system — out of self-test range
P1409Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid — circuit malfunction
P1411Secondary air injection (AIR) system malfunction
P1413Secondary air injection monitor circuit — low input
P1414Secondary air injection monitor circuit — high input
P1432Engine thermostat heater — circuit malfunction
P1436Ale evaporator temperature sensor — low input
P1437AlC evaporator temperature sensor — high input
P1443Evaporative emission (EVAP) system malfunction
P1450Evaporative emission (EVAP) system, vent control — circuit malfunction
P1451Evaporative emission (EVAP) canister purge valve — circuit malfunction
P1460Wide open throttle (WOT) relay, A/C circuit malfunction
P1461Ale refrigerant pressure sensor — high voltage
P1462Ale refrigerant pressure sensor — low voltage
P1463NC refrigerant pressure sensor — insufficient pressure change
P1464NC demand — signal out of self-test range
P1469Frequent Ale compressor clutch cycling
P1474 f)Engine coolant blower motor — circuit malfunction
P1474 DEngine coolant blower motor (lOW speed) — control circuit malfunction
P1477Engine coolant blower motor (medium speed) — control circuit malfunction
P1479Engine coolant blower motor (high speed) control circuit malfunction
P1489Crankcase breather heater — circuit malfunction
P1500Vehicle speed sensor (VSS) — circuit intermittent
P1501Vehicle speed sensor (VSS) — out of self-test range
P1502Vehicle speed sensor (VSS) — intermittent signal
P1504Idle air control (lAC) valve — circuit malfunction
P1506Idle air control (lAC) valve — over-speed error
P1507Idle air control (lAC) valve — under-speed error
P1512Intake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck closed (bank 1)
P1513Intake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck closed (bank 2)
P1516Intake manifold runner control (IMRC) module — input error (bank 1)
P1517Intake manifold runner control (IMRC) module — input error (bank 2)
P1518Intake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck open
P1519Intake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck closed
P151AIntake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck closed
P1520Intake manifold runner control (IMRC) module — circuit malfunction
P1537Intake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck open (bank 1)
P1538Intake manifold runner control (IMRC) module — malfunction, stuck open (bank 2)
P1549Intake manifold air control system — malfunction
P1550Power steering pressure (PSP) sensor malfunction
P1565Cruise control system
P1566Cruise control system
P1567Cruise control system
P1568Cruise control system
P1572Brake pedal pOSition (BPP) switch -circuit intermittent
P1582Engine control module (ECM) — throttle data stored
P1605‘Keep alive’ memory test failure
P1633‘Keep alive’ power supply — voltage too low
P1635Tire/axle ratio out of range
P1636Engine control module (ECM) — internal fault
P1639Engine control module (ECM) — invalid or missing data
P1640Diagnostic trouble codes stored
P1641Fuel pump — circuit malfunction
P1650Power steering pressure (PSP) switch — malfunction
P1651Power steering pressure (PSP) switch — input
P1674Engine control module (ECM) — malfunction
P1703Brake pedal position (BPP) switch — out of self-test range
P1705Transmission range (TR) sensor — out of self-test range
P1709Park/neutral position (PNP) switch/clutch pedal position (CPP) switch — out of self-test range
P17294x4L switch -malfunction
P1780Overdrive selection switch
P17814x4L switch -out of self-test range
P1900Output shaft speed (OSS) sensor — circuit intermittent
P1901Turbine shaft speed (TSS) sensor — circuit intermittent
U1011CAN data bus, air intake -invalid or missing data
U1020CAN data bus, NC NC compressor clutch invalid or missing data
U1021CAN data bus, NC communication error
U1039CAN data bus, antilock brake system (ABS) — vehicle speed invalid or missing data
U1051CAN data bus, engine control module (ECM)brake signal invalid or missing data
U1071CAN data bus, engine sensor data — invalid or missing data
U1073CAN data bus, cooling system communicationerror
U1089CAN data bus, active suspension invalid ormissing data
U1098CAN data bus, antilock brake system (ABS) vehicle speed invalid or missing data
U1130CAN data bus, fuel pump — communication error
U1131CAN data bus, fuel pump — communication error
U1137CAN data bus, instrument panel warning devices — invalid or missing data
U1147Шина передачи данных CAN — предупреждение
CAN data bus, alarm
U1243Шина передачи данных CAN, NC — некорректные или отсутствующие данные
CAN data bus, NC invalid or missing data
U1260Шина передачи данных CAN — ошибка связи
CAN data bus  -communication error
U1261Шина передачи данных CAN — ошибка связи
CAN data bus — communication error
U1262Шина передачи данных CAN — ошибка связи
CAN data bus — communication error
U1451Шина передачи данных CAN — предупреждение
CAN data bus, alarm
U2015Сигнальная линия — ошибка
Signal link fault
U2195Модуль управления освещением (шина передачи данных CAN) — некорректные или отсутствующие данные
CAN data bus, lights control module — invalid or missing data

Общие коды ошибок

[allobd2codes]

Ошибки Ford совместимы со следующими моделями

Aerostar, B-MAX, Bronco, Bronco II, Bronco Sport, C-MAX, Capri, Cargo, Contour, Cougar, Crown Victoria, E-Series, Econoline, Econovan, EcoSport, Edge, Escape, Escort, Everest, Evos, Excursion, Expedition, Explorer, F-MAX, F150, F250, F350, F450, Fairlane, Festiva, Fiesta, Five Hundred, Focus, Focus ST, Freda, Freestyle, Fusion, Galaxie, Galaxy, Granada, Grand C-MAX, Ixion, Ka, Kuga, Laser, Maverick, Mondeo, Mustang, Orion, P100, Probe, Puma, Ranger, S-MAX, Scorpio, Sierra, Spectron, StreetKa, Taunus, Taurus, Telstar, Tempo, Thunderbird, Tourneo, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Tourneo Custom, Transit, Transit Connect, Transit Courier, Transit Custom, V8, Windstar.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Диагностика 72